هشدار وزارت امور خارجه روسیه به اسرائیل نسبت به الحاق سرزمین های فلسطین

© REUTERS / Mohamad Torokmanهشدار وزارت خارجه روسیه به اسرائیل نسبت به الحاق سرزمین های فلسطین
هشدار وزارت خارجه روسیه به اسرائیل نسبت به الحاق سرزمین های فلسطین  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه نسبت به تلاش اسرائیل برای گسترش به سمت مرزهای غربی اردن هشدار داد که مغایر با برنامه هایی برای حل و فصل خشونت است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه نسبت به تلاش اسرائیل  برای گسترش به سمت مرزهای غربی اردن هشدار داد که مغایر با برنامه هایی برای حل و فصل خشونت است.

هشدار نماینده روسیه به اسرائیل به خاطر تهدید از بین رفتن صلح خاورمیانه  
 - اسپوتنیک ایران
هشدار نماینده روسیه به اسرائیل به خاطر تهدید از بین رفتن صلح خاورمیانه

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز پنجشنبه اظهار داشت، تلاش برای گسترش حاکمیت اسرائیل در کرانه باختری رود اردن نه تنها پایان مسئله حل و فصل اسرائیل و فلسطین است، بلکه تنش های جدید در منطقه به وجود می آورد.

زاخارووا در همین رابطه گفت:"به اعتقاد ما، تلاش برای گسترش حاکمیت اسرائیل در زمین های اسرائیل نه تنها پایان و توقف برای چشم انداز حل و فصل دو جانبه اسرائیل و فلسطین است بلکه به احتمال زیاد آتش خشونت جدیدی در منطقه را روشن خواهد کرد و باعث تحریک بیشتر روحیه معترضانه رادیکال می شود

پیش از این در خبرها آمده بود که، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام داشت که مسکو آمادگی دارد تا تمام تلاش خود را برای انجام و شروع مذاکرات مستقیم بین فلسطین و اسرائیل به کار گیرد.

در بیانیه وزیر امور خارجه روسیه که توسط واسیلی نبزنیا، نماینده دائم روسیه قرائت شد، آمده است: امروز بیش از هر زمان دیگر به همکاری بین المللی و اقدامات مشترک برای دستیابی به حل و فصل صلح آمیز اوضاع در خاورمیانه نیاز است. روسیه به عنوان عضو فعال "کوارتت" آماده است تا حداکثر تلاش خود را برای ایجاد مذاکرات مستقیم بین فلسطین و اسرائیل در راستای دستیابی به حل و فصل اوضاع بر اساس اصل مقبول بین المللی، بر اساس قطعنامه های سازمان ملل متحد، اصول مادرید، ابتکار صلح عربی، که شامل تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای 1967 با پایتخت اورشلیم شرقی هستند، به کار گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала