بهترین ویتامین در فصل کرونا

© Fotolia / Viperfzkبهشترین ویتامین در فصل کرونا
بهشترین ویتامین در فصل کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هنگامی که افراد به دلیل کرونا مجبور به ماندن در منازل شدند باید ویتامین دی بیشتری مصرف کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مقاله منتشر شده در مدیکال رو، ویتامین D در واقع هورمونی است که وظیفه چگونگی سوخت و ساز بدن و کلسیم را بر عهده دارد.

نور خورشید - اسپوتنیک ایران
خطرات مصرف ویتامین دی

وی گفت: "استخوان ها و دندان ها در درجه اول از کمبود ویتامین دی رنج می برند، زیرا با کمبود D ، کلسیم در خون شسته می شود و احتمال شکستگی و پوسیدگی افزایش می یابد. مشکلات اسکلت بدن به دنبال افت فشار خون (ضعف عضلانی) و کمبود ویتامین دی بوجود می اید".

کسانی که در شیفت شب کار می کنند، زنان یائسه که توده استخوانی را از دست می دهند و بازنشستگان در مقابل کمبود وی تامین دی بسیار اسیب پذیر هستند. ویتامین D اغلب برای نوزادانی که در دوره نوامبر تا ماه مه متولد می شوند ، تجویز می شود ، زیرا بارداری با فعالیت کم خورشیدی اتفاق می افتد و برای نوزاد خطرناک خواهد بود.

در صورت ابتلا به سرماخوردگی ، بی خوابی ، افسردگی ، مفاصل درد ، افزایش تحریک پذیری ، ضعف عضلانی ، کمبود D باید در نظر گرفته شود.

در فصل بیماری کرونا و عدم خروج مردم به محیط بیرون بهتر است که غذاهایی با ویتامین دی بیشتری استفاده کنند.

با کمبود ویتامین D ، ایمنی بدن کاهش می یابد: گلبول های سفید که با ویروس ها و باکتری ها مبارزه می کنند ، آنزیم های کمتری تولید می کنند. نتیجه این است که فرد بیشتر اوقات بیمار می شود و برای بهبودی مدت زمان بیشتری طول می کشد.

تاتیانا بوچاروا می گوید: "پرتوهای خورشید سطح استروژن و تستوسترون را افزایش می دهد و بنابراین فعالیت جنسی را تحریک می کند. مصرف ویتامین D در قرص ها متأسفانه بر رشد این هورمون ها تأثیر نمی گذارد."

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала