واشنگتن به گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد ترور قاسم سلیمانی واکنش نشان داد

© AP Photo / Andrew Harnikواشنگتن به گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد ترور قاسم سلیمانی واکنش نشان داد
واشنگتن به گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد ترور قاسم سلیمانی واکنش نشان داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
واشنگتن گزارش یک کارشناس سازمان ملل درباره غیرقانونی بودن قتل سلیمانی را بی‌وجدانی فکری خواند.

به گزارش اسپوتنیک، روز چهارشنبه، مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت كه دولت ایالات متحده گزارش دهنده گزارشگر ویژه سازمان ملل، آگنس کالامارد را كه براساس آن ترور ژنرال ایرانی، قاسم سلیمانی توسط ایالات متحده نقض قوانین بین المللی است را موجه نمی‌داند.

گزارشگر سازمان ملل: ترور سردار سلیمانی غیر قانونی و نقض منشور سازمان بود
 - اسپوتنیک ایران
گزارشگر سازمان ملل: ترور سردار سلیمانی غیر قانونی و نقض منشور سازمان بود

رسانه های غربی به نقل از او گفتند: " انتشار یک گزارش ویژه برای محکوم کردن ایالات متحده، که در اقدامی در دفاع از خود، قاسم سلیمانی یکی از مرگ آفرین ترین ترریست‌های دنیا را از میان برداشت، نیاز به بی‌وجدانی فکری دارد.

گزارش کالامارد می‌گوید: "هیچ مدرکی مبنی بر وجود برنامه‌ریزی حمله قریب الوقوع سردار سلیمانی علیه منافع ایالات متحده، به ویژه در عراق که نیاز به پاسخ فوری و موجه داشته باشد، وجود ندارد." کالامرد خاطرنشان كرد: " گرچه سلیمانی مسئول استراتژی و اقدامات نظامی ایران در عراق و سوریه بود، به دلیل عدم تهدید وی برای افراد مرتبط با ایالات متحده، اقدام نظامی آمریكا  "غیرقانونی" بود."

رسانه ها خاطرنشان كردند كه گزارش كالامارد در مورد قتل توسط پهپاد در روز پنجشنبه در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه می شود. طبق گزارش رسانه ها، نیمی از این گزارش به مرگ سلیمانی اختصاص خواهد یافت. از طرف دیگر، ایالات متحده در سال 2018 از این شورا کناره‌گیری کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала