بریتانیا تحریم ها علیه سردار سلیمانی را تأیید کرد

© AP Photo / Office of the Iranian Supreme Leader بریتانیا تحریم ها علیه سردار سلیمانی را تأیید کرد
بریتانیا تحریم ها علیه سردار سلیمانی را تأیید کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بریتانیا همچنان مجازاتهای اقتصادی علیه سردار قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروهاس قدس سپاه پاسداران ایران، که اوایل سال جاری توسط یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی ترور شد را به قوت خود نگه می دارد.

به گزارش اسپوتنیک، طبق سندی که توسط بخشی از وزارت خزانه داری انگلیس منتشر شده است، به گسترش تحریم ها در رابطه با "تروریسم و ​​تأمین مالی تروریسم" علیه پنج نفر اشاره دارد.

روسیه تلاش های آمریکا در تحریم های ایران را محکوم می کند - اسپوتنیک ایران
روسیه تلاش های آمریکا در تحریم های ایران را محکوم می کند

در میان آنها، نام سردار سلیمانی به چشم می خورد؛ این بدان معنی است که حسابهای بانکی ادعا شده وی مسدود باقی مانده و هیچ کس نمی تواند از آنها استفاده کند.

در 7 ژوئیه، سازمان ملل درباره حذف غیرقانونی این سردار ایرانی صحبت كرد، كارشناسان این سازمان تصور می كردند كه ایالات متحده به طور غیرقانونی عمل می كند، زیرا فرمانده ارتش تهدید مستقیمی برای زندگی كسی ایجاد نمی كند.

پیش از این گزارش شده بود که مقامات قضایی جمهوری اسلامی با تقاضای قرار دادن رئیس جمهور آمریكا در لیست تحت پیگرد بین المللی، به یک سازمان بین المللی متوسل شدند.

گفته می شود تهران موفق شده 36 نفر را كه در آماده سازی قتل سلیمانی شركت كرده اند، نامگذاری كند. اینترپل از تحقق الزامات ایرانی خودداری کرد.

این مقام نظامی ایرانی، در تاریخ 3 ژانویه در اثر شلیک موشک توسط ایالات متحده درگذشت، به همراه سردار سلیمانی، چند افسر و ابومهدی المهندس معاون فرمانده شبه نظامی شیعه عراق، کشته شدند.

در پاسخ، تهران شب هشتم ژانویه ده ‌ها موشک به سایتهای آمریکایی در عراق شلیک کرد. این عملیات "شهید سلیمانی" نامیده شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала