ادامه ناآرامی ها در چند شهر صربستان

© REUTERS / Marko Djuricaادامه ناآرامی ها در چند شهر صربستان
ادامه ناآرامی ها در چند شهر صربستان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دیشب اعتراضات ضد دولتی در چندین شهر صربستان برگزار شد و طی آن معترضان به دفاتر حزب حاکم "پیشرو" صربستان و خبرنگاران حمله کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های محلی، معترضین نسبت به وضعیت فعلی اپیدمیولوژیک در کشور و اقدامات مسئولان برای مقابله با شیوع نوع جدید ویروس کرونا (کووید 19) ابراز نارضایتی کردند.

آنها خواستار ارائه اطلاعات واقعی در مورد قربانیان COVID-19 شده  و سیاست رادیو و تلویزیون دولتی این کشور را مورد سرزنش قرار دادند  که به عقیده آنها اقدامات مخالفان را بطور مغرضانه پوشش می دهد.

برخی از تظاهرکنندگان سرودهای ملی می خواندند و خواستار دفاع مقامات صربستان از کوزوو شدند.

ناآرامی ها در بلگراد، پایتخت صربستان  - اسپوتنیک ایران
اعتراضات در صربستان

در شهر نووی ساد، چندین هزار تظاهرکننده چپ گرا و راست گرای افراطی در اعتراضات شرکت داشتند. در همین زمان، برخی از آنها شیشه های دفتر حزب حاکم شكسته، مبلمان را از آنجا بیرون برده و جلوی در ورودی به آتش كشیدند آنها با سنگ، كوكتل های مولوتوف و مواد آتش زا به ساختمان شهرداری حمله كرده و در ورودی دفتر رادیو تلویزیون منطقه وایوودینا را شكستند.

در جریان تظاهرات گروه فیلم برداری شبکه تلویزیونی  RTS (تلویزیون دولتی صربستان) نیز مورد حمله قرار گرفتند، مهاجمین دوربین را منهدم کردند و به دست اپراتور آسیب رساندند.

مأمورین امنیتی معترضین را پراکنده کردند و اوضاع مرکز شهر پس از آن تثبیت شد.

در شهر نیش نیز تظاهرکنندگان سنگ و میوه به دفتر حزب حاکم پرتاب کرده و به کارکنان شبکه تلویزیونی RTS حمله کردند.

دیشب در شهر کراگجوواچ نیز تقریباً 1500 نفر معترض در مقابل ساختمان شهرداری تجمع کردند. در ابتدا، این عمل صلح آمیز بود، اما پس از ساعت ده شب به وقت محلی تظاهرات رو به خشونت گرائید و پلیس مجبور شد از گاز اشک آور استفاده کند.

تعداد قربانیان و بازداشت شدگان گزارش نشده است. وزارت کشور صربستان در حال حاضر تنها اطلاعاتی در مورد زخمی شدن ده افسر پلیس در بلگراد منتشر کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала