کشف جدید دانشمندان: درمان سرطان با زهر عقرب

© Fotolia / Capifruttaکشف جدید دانشمندان: درمان سرطان با زهر عقرب
کشف جدید دانشمندان: درمان سرطان با زهر عقرب  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس این مقاله، مولکولهای سمی عقرب قادر به انسداد کانالهای پتاسیم هستند که عملکردهای حیاتی فیزیولوژیکی در بدن را کنترل می کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مقاله منتشر شده در مجله علمی Frontiers in Pharmacology ، دانشمندان روسی و بلژیکی توانستند مولکولهای سم عقرب Mesobuthus eupeus را برای معالجه بیماریهای چون سرطان تطبیق دهند ، علاوه بر این ، آنها می توانند در درمان انواع خاصی از آنکولوژی کمک کنند.

نشانه‌های شباهت ویروس کرونا به سرطان  - اسپوتنیک ایران
نشانه‌های شباهت ویروس کرونا به سرطان

بر اساس این مقاله، مولکولهای سمی عقرب  قادر به انسداد کانالهای پتاسیم هستند که عملکردهای حیاتی فیزیولوژیکی را کنترل می کنند، به ویژه آنها در تقسیم سلولی حضور دارند، به دلیل مسدود شدن مواد از زهر عقرب ، کار این کانال ها کمتر فعال می شود. این زنجیره ای از اسیدهای آمینه است که می تواند کانال های پتاسیم را مهار کند.

محققان موفق به تغییر مصنوعی مؤثر سم شدند به طوری که کانالهای مسئول ایجاد سرطان و تعدادی از بیماریهای دیگر را همپوشانی می کنند.

پیش از این ، دانشمندان دانشگاه کمبریج مکانیسمی را کشف کردند که باعث می شود موش ها در برابر سرطان مقاومت کنند. اگرچه این جوندگان می توانند سلولهای بدخیم را بر اساس زهر عقرب کنار بزنند ، اما سیستم پیچیده ای از سلولها ، ریز محیط ها و سیستم ایمنی بدن مانع از رشد تومورها می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала