روسیه و چین قطعنامه ارسال کمک‌ بشردوستانه به سوریه را وتو کردند

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه و چین قطعنامه ارسال کمک‌ بشردوستانه به سوریه را وتو کردند
روسیه و چین قطعنامه ارسال کمک‌ بشردوستانه به سوریه را وتو کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طرحی را ارائه می‌کنیم که شامل تمدید سازوکار ارسال کمک‌ها به مدت شش ماه با کاهش تعداد مراکز بازرسی کنونی به یک گذرگاه یعنی باب الهوی باشد.

به گزارش اسپوتنیک، روسیه و چین پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد  ارسال کمک های بشردوستانه به سوریه را وتو کردند.

پیشنهاد پوتین: برای نشست طرفهای درگیر شرایط لازم ایجاد شده و در برگزاری آن کمک شود  - اسپوتنیک ایران
پیشنهاد پوتین: برای نشست طرفهای درگیر در سوریه شرایط لازم ایجاد شده و در برگزاری آن کمک شود

 پیش‌نویس قطعنامه ی پیشنهادی به سازمان ملل از سوی آلمان- بلژیک درخصوص تمدید مکانیسم امدادرسانی بین‌المللی به سوریه از طریق گذرگاه باب السلام و باب الهوی در ترکیه به مدت یک سال پیشنهاد شده بود.

 براساس قطعنامه 2165 شورای امنیت تروریست ها و نیروهای مخالف بشار اسد می توانستند به کمک های بشردوستانه فرامرزی به این کشور دسترسی داشته باشند. 

واسلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل اظهار کرد، روسیه طرحی را به شورای امنیت ارائه خواهد کرد تا تنها یک گذرگاه مرزی از طریق باب الهوی  باقی بماند و کمک‌های انسانی به طور زمینی از مرزهای ترکیه وارد سوریه شوند. روسیه و چین به این سازوکار ارسال‌ کمک‌ها به سوریه از طریق ترکیه اعتراض کردند.

نبنزیا گفت که روسیه علیه طرح آلمان و بلژیک درباره تمدید مکانیسم عبور کمک‌ها از مرزها برای ارائه کمک‌های انسانی رای داد.

نبنزیا اضافه کرد: ما طرحی را ارائه می‌کنیم که شامل تمدید سازوکار ارسال کمک‌ها به مدت شش ماه با کاهش تعداد مراکز بازرسی کنونی به یک گذرگاه یعنی باب الهوی باشد.

روسیه بارها تاکید کرده است توزیع کمک های خارجی در سوریه باید از مجاری قانونی و دولت مرکزی این کشور صورت گیرد و کشورهای خارجی نباید در امور داخلی سوریه دخالت کنند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала