عادل فردوسی پور با ۹۰ بر می گردد

© Photo / IRNAعادل فردوسی پور
عادل فردوسی پور - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عادل فردوسی‌پور قصد دارد شبیه‌ ترین برنامه به ۹۰ را بر بستر اینترنت به دست مخاطبان برساند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شرق، عادل فردوسی ‌پور را بعد از ممنوع ‌التصویری ‌اش در تلویزیون می‌شود فقط با صدا دنبال کرد؛ آن‌هم در یک برنامه با تولید محتوای فوتبال خارجی به نام «فوتبال ۱۲۰»؛ البته نه از شبکه محبوب سوم سیمایش؛ بلکه از شبکه تقریبا نوپای ورزش.

تعداد دانشجویان ایران طی ۴ سال در روسیه سه برابر شده است
 - اسپوتنیک ایران
تعداد دانشجویان ایران طی ۳ سال در روسیه چهار برابر شده است

او بعد از جدایی از ۹۰ در جاهای دیگری هم دیده شده؛ جاهایی که دوست داشته دیده شود: در دانشگاه و سر کلاس‌ها، در جشن امضای کتاب‌هایی که ترجمه کرده و در زمین فوتبال و فوتسال. این دیده‌شدن‌ها هم به دلیل شیوع ویروس کرونا کمتر از قبل شده. او این اواخر کلاس‌های درس و دانشگاهش را مثل بسیاری از استادان دیگر، به‌سختی و ناقص اداره کرده و خبری هم از ترجمه کتاب جدیدی نبوده است. اگرچه با رفع محدودیت‌های اعمال‌شده بر حوزه مکان‌های ورزشی، عادل به سالن‌ها و زمین چمن برگشته و گه‌گاهی، همراهانش در تیم رسانه، تصاویری از او با پیراهن ورزشی و ویدئوهایی از گلزنی‌هایش منتشر می‌کنند.

در تمام این مدت، اخبار ضدونقیضی هم مبنی بر بازگشتش به تلویزیون و اجرا و حتی گزارشگری منتشر شده؛ ولی همگی شایعه‌ای بوده‌اند که سریع‌تر از باد، تکذیب شده‌اند. عادل حتی مثل مزدک میرزایی هم نشد که پاسخ بی مهری سیما را با رفتن از ایران و همکاری با شبکه‌های آن طرف آبی بدهد. او ماند به این امید که راه برای بازگشتش به شبکه سه سیما و شاید اجرای برنامه محبوبش هموار شود.

اگرچه خوش‌بینی عادل روزهای نخست زیاد بود؛ ولی با گذر زمان او پی برد قرار نیست صندلی از زیر پا کشیده‌شده‌اش را دوباره در اختیارش قرار دهند. میز و دکور برنامه‌اش را فروختند و کم‌کم، شاگرد سابق را در همان تایمی که «۹۰» را اجرا می ‌کرد، سر جایش نشاندند. اسم برنامه‌اش را هم عوض کردند تا کمتر کسی دلتنگ آنالیز فوتبال ایران در دوشنبه‌شب‌ها شود.

دوستان معمولی‌اش در دنیای فوتبال هم که آن روزهای نخست ناز می‌کردند که با برنامه جایگزین ۹۰ حرفی نمی‌زنند و کارشناسی‌ای نمی‌کنند، رفته‌رفته از حرف‌شان برگشتند و فقط گه‌گاهی با گفتن این جمله که «دل‌مان برای عادل تنگ شده و جایش خالی است» از او دلجویی کردند.

عادل که پی برده بود دیگر نباید امیدی به بازگشت به شبکه سه سیما داشته باشد، مسیر دیگری را محک زد. شاید فقط به این خاطر تا پی ببرد استقبال از او در فضای جدید چه شکلی است. او به بهانه بازی رئال‌مادرید و بارسلونا در ال‌کلاسیکو، برنامه‌ای اینترنتی به نام «کلاسیکو» ساخت تا خط‌ونشان تازه‌ای برای آنهایی که فکر می‌کردند عادل فردوسی‌پور فراموش‌شدنی است، بکشد. با استقبال از آن برنامه، جرقه کاری جدید در ذهن عادل زده شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала