400 میلیون فرصت شغلی به خاطر کرونا از بین می روند

© AP Photo / Jon Chol Jin400 میلیون فرصت شغلی به خاطر کرونا از بین می روند
400 میلیون فرصت شغلی به خاطر کرونا از بین می روند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پیش بینی سازمان بین‌المللی کار از وضعیت اشتغال در جهان در پس زمینه شیوع کرونا.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، بر اساس اعلام سازمان بین‌المللی کار، که زیرمجموعه سازمان ملل به شمار می‌رود، انتظار می‌رود در سه ماهه دوم سال 2020 به خاطر همه گیری ویروس کرونا، ساعات کاری در جهان 14 درصد کاهش یابد. این میزان کاهش ساعات کاری معادل از دست رفتن 400 میلیون فرصت شغلی بر مبنای هر هفته 48 ساعت کاری است. این سازمان پیشتر برای سه ماهه دوم سال جاری کاهش 10.7 درصدی معادل 305 میلیون فرصت شغلی را پیش‌بینی کرده بود.

بیشترین تاثیر منفی در حوزه اشتغال متوجه کشورهای قاره آمریکا می شود و انتظار می‌رود 18.3 درصد از ساعات کاری در این کشورها معادل 70 میلیون فرصت شغلی تمام وقت از بین برود.

در آمریکا بیش از 52000 بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شدند  - اسپوتنیک ایران
در آمریکا بیش از 52000 بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شدند

در گزارش سازمان بین‌المللی کار آمده است عوامل مختلفی بر از دست رفتن فرصت‌های شغلی وجود دارد که از جمله آنها کاهش ساعات کاری کارگران، مرخصی اجباری یا اخراج موقت به همراه افزایش بیکاری و عدم اشتغال هستند.

این زیر مجموعه سازمان ملل برای بهبود اوضاع اشتغال در نیمه دوم سال 2020 چند سناریو را پیش‌بینی کرده است.

در یکی از سناریوها، این سازمان پیش بینی کاهش 4.9 درصدی ساعات کاری معادل 140 میلیون فرصت شغلی را نسبت به سه ماهه آخر سال 2019 دارد. این سناریو بر فرض اینکه محدودیت‌های کرونایی در کشورها از بین رفته و بهبود اوضاع اقتصادی در حوزه مصرف و سرمایه‌گذاری اتفاق بیفتد طراحی شده است.

سناریوی بدبینانه هم پیش‌بینی می‌کند که شاهد از دست رفتن 11.9 درصد ساعات کاری معادل 340 میلیون فرصت شغلی باشیم که فرض این سناریو هم شکل‌گیری موج دوم شیوع کرونا و بازگشت محدودیت‌های کرونایی و در نتیجه روندکند بهبود اوضاع اقتصادی است.

گای رایدر، دبیرکل سازمان بین‌المللی کار می‌گوید تصمیماتی که ما در شرایط کنونی می‌گیریم طی سال‌های آینده و حتی برای پس از سال 2030 اثرگذار خواهند بود. اگر ما می‌خواهیم اوضاع‌مان بهتر از زمانی که کرونا شروع شود بشود باید تلاش‌مان را دو چندان کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала