نمایش تپانچه کلاشنیکوف +ویدئو

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر میخائیل تیمافییویچ کالاشنیکف
میخائیل تیمافییویچ کالاشنیکف - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نمونه کمتر آشنای تپانچه کلاشنیکوف به ارتش تحویل داده نشد.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل کلاشنیکوف، طراح اسلحه روسیه در سال 1949 در مسابقه طراحی و ساخت نمونه جدید تپانچه خودکار برای ارتش و پلیس شرکت کرد. این سلاح باید کوچک اما قادر به شلیک ممتد باشد.

تپانچه‌ای به طول کل 222 میلیمتر و طول لوله 140 میلیمتر و وزن 1کیلو و 700 گرم ساخته شد که در آن از فشنگ های 9х18 میلیمتری استفاده می شد. این تپانچه به ارتش تحویل داده نشد. به گفته روسلان چوماک، تاریخدان روسیه، کمتر کسی می داند که کلاشنیکوف به طراحی و ساخت تپانچه نیز پرداخته بود. میخائیل کلاشنیکوف در دنیا به عنوان طراح مسلسل و تفنگ مشهور بود. اما او توانایی خود را در طراحی انواع مختلف سلاح به آزمایش گذاشت.

میخائیل کلاشنیکوف در سال ۱۹۱۹ در شمال روسیه در یکی از روستاهای منطقه آلتای واقع در سیبری در نزدیکی مرز روسیه و قزاقستان در خانواده‌ای فقیر ترک تبار متولد شد. سطح تحصیلات وی پایین بود به طوری که نتوانست دوران متوسط را طی کند. در سنین نوجوانی وارد ارتش شوروی شد. در سال ۱۹۴۱ طی یکی از حملات ارتش شوروی به نیروهای آلمان نازی میخائیل تیمافییویچ کالاشنیکف در شهری به نام تانکش مجروح و در بیمارستان بستری شد. او در بیمارستان تصمیم گرفت که با در هم آمیختن ویژگی‌ها و کاربردهای سلاح آمریکایی ام۱ گرند و تفنگ آلمانی اس‌تی‌جی ۴۴ یک تفنگ خودکار طراحی و تولید کند. ساخت این سلاح در سال ۱۹۴۷ تکمیل و پس از آن در سال ۱۹۵۱ به‌طور رسمی وارد ارتش شوروی شد.

میخائیل تیمافییویچ کالاشنیکف بیست و چندی ساله بود که اندکی پس از جنگ جهانی دوم تفنگ «AK-۴۷» را ابداع کرد.از آغاز تولید کالاشنیکف تاکنون بیش از صد میلیون قبضه از مدل آ-کا-۴۷ در کارخانهٔ تولید این سلاح در شهر ایژوسک روسیه یا سایر کشورها با مجوز قانونی یا به‌طور غیرقانونی ساخته شده‌است.

میخائیل کالاشنیکف سازنده اسلحه کالاشنیکُف گفت: «اسلحه کالاشنیکف را برای جلوگیری از پیشروی آلمان بسوی شوروی و به خاطر وطنم ساختم و قصد نداشتم این اسلحه در عملیات تروریستی مورد استفاده قرار گیرد و در بازارهای اروپایی و آمریکایی فروخته بشود.

اگر می‌خواهید کسی را مقصر بدانید آلمان‌های نازی را به خاطر اینکه مرا مجبور کردند طراح سلاح شوم، مقصر بدانید! من همواره می‌خواستم که دستگاه‌ها و ماشین‌آلات مورد نیاز کشاورزی بسازم.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала