قصد میلیاردر روس برای خرید تندیس‌ تئودور روزولت

© AP Photo / Mary Altafferقصد میلیاردر روس برای خرید تندیس‌ تئودور روزولت
قصد میلیاردر روس برای خرید تندیس‌ تئودور روزولت  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سی ان ان : میلیاردر روسی قصد دارد تندیس هایی را که در ایالات متحده آمریکا دفع می شود ، بخرد

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی ان ان، بنیاد Art Russe متعلق به تاجر روس، آندری فیلاتوف می خواهد دو تندیسی را خریداری کند که ایالات متحده بخاطر ارتباط ادعایی آنها با نژادپرستی و استعمار، قصد دارد از شر آنها خلاص شود. به گزارش سی ان ان، Art Russe که هنر روسیه و شوروی را گردآوری می کند، قصد دارد مجسمه های تئودور روزولت و حاکم شهرک‌های روسی نشین، الکساندر بارانوف را از آمریکایی ها بخرد.

بنیاد فیلاتوف در نظر دارد این تندیس‌ها را برای حفظ میراث فرهنگی و تاریخی به سن پترزبورگ تحویل دهد.

حذف مجسمه تئودور روزولت در نیویورک - اسپوتنیک ایران
مجسمه تئودور روزولت در آمریکا برداشته می شود

نماینده این بنیاد توضیح داد: " 26 - مین رئیس جمهور ایالات متحده، تئودور روزولت و الكساندر بارانف، حاكم شهرکهای روسی در آمریکا، دولتمردانی هستند كه بر تاریخ روسیه اثر مثبت گذاشته اند. بنابراین ما حفظ خاطره آنها را برای نسل های آینده ضروری می دانیم."

بنای تاریخی روزولت که در جلوی موزه تاریخ طبیعی آمریکا در نیویورک قرار دارد، اولین بار نیست که هدف خرابکاری قرار می‌گیرد. معترضین ازاین عصبانی هستند که یک مرد سیاه پوست و یک سرخ پوست در پیش پای رئیس جمهور آمریکا که سوار بر اسب است، ایستاده اند. اخیراً، شهردار نیویورک تأیید کرد که این اثر تاریخی برداشته خواهد شد زیرا واقعاً یک آمریکایی سیاه پوست و یک بومی را با مضمونی نژادپرستانه به تصویر می کشد.

جایگاه روزولت در تاریخ روسیه با نقش وی به عنوان واسطه در انعقاد معاهده پرتسموث که پایان جنگ روسیه و ژاپن است، در ارتباط است.

الکساندر بارانوف قبل از فروش آلاسکا به آمریکا، حاكم سكونتگاه‌های آمریکایی روسیه بود. جامعه بومی آمریکا بارها خواستار تخریب بنای برنزی بارانوف شده است. در این طومار که توسط  2500 نفر امضا شده، آمده است که بارانوف "استعمارگری بود که بدون دعوت و برای ثروت اندوزی به آلاسکا وارد شد تا شرکت و کشور خود را غنی سازد."

بنیاد Art Russe تأیید می کند که قبلاً به سیتکا (شهری در آلاسکا) و همچنین موزه تاریخ طبیعی آمریکا و مقامات نیویورک نسبت به این دو بنای تاریخی ابراز علاقه کرده است. نمایندگان بنیاد می افزایند:" در مورد هزینه هنوز مورد بحث نشده است."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала