روسیه خواستار مطالعه بیشتر در مورد حادثه نطنز بدون ارزیابی عجولانه شد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / روسیه خواستار مطالعه بیشتر در مورد حادثه نطنز بدون ارزیابی عجولانه شد
روسیه خواستار مطالعه بیشتر در مورد حادثه نطنز بدون ارزیابی عجولانه شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه روسیه دعوت کرد تا در مورد انفجار سایت هسته‌ای نطنز بدون نتیجه‌گیری عجولانه مطالعه بیشتری صورت گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، معاون وزارت خارجه روسیه دعوت کرد که هیچگونه نتيجه‌گيری عجولانه‌ای در مورد دلایل انفجار در سایت هسته ای نطنز در ايران را انجام نشود. وی بر لزوم مطالعه این حادثه تاکید کرد.

بررسی حادثه نطنز در کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران - اسپوتنیک ایران
بررسی حادثه نطنز در کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران

یادآور می‌شود که پیشتر بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرده بود:" بامداد روز پنج شنبه به‌دنبال وقوع حادثه‌ای که چگونگی آن در دست بررسی است یکی از سوله‌های (سوله سازه‌ای فلزی با سقف شیب‌دار است) در دست احداث در محوطه باز سایت نطنز دچار آسیب شد."

وی گفته بود:" این رخداد هیچ‌گونه تلفات جانی نداشته و لطمه‌ای به فعالیت‌های جاری این مجموعه نیز وارد نکرده است."

تأسیسات هسته‌ای نطنز با نام رسمی مرکز هسته‌ای شهید احمدی روشن نطنز بخشی از تأسیسات زیرزمینی مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران است که به منظور غنی‌سازی اورانیوم در نزدیکی نطنز در استان اصفهان احداث شده و تصور می‌شود که به وسیله ۳۰ فوت (۹ متر) از بتن‌آرمه محافظت شده‌است.

همچنین روز دوشنبه یک منبع اطلاعاتی ناشناس از یکی از کشورهای خاورمیانه به روزنامه نیویورک تایمز گفت که اسرائیل یک ماده انفجاری قدرتمند در داخل تأسیسات سایت هسته ای نطنز کارگذاشته بوده است، این روزنامه از قول یک نماینده نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران این خبر را تأیید کرده، که این احتمال وجود دارد که ماده انفجاری به تاسیسات منتقل شده باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала