ادعای برخی رسانه ها به دست داشتن اسرائیل در حادثه نطنز

© East News / Metula / Polaris/East Newsادعای برخی رسانه ها به دست داشتن اسرائیل در حادثه نطنز
ادعای برخی رسانه ها به دست داشتن اسرائیل در حادثه نطنز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برخی رسانه های ادعا می کنند که اسرائیل در حادثه تاسیسات هسته ای نطنز دست داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، یک رسانه آمریکایی با استناد به منابعی نوشت، که اسرائیل از طریق کار گذاشتن ماده انفجاری در حادثه تاسیسات هسته ای نطنز دست داشته است.

بررسی حادثه نطنز در کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران - اسپوتنیک ایران
بررسی حادثه نطنز در کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران

یک منبع اطلاعاتی ناشناس یکی از کشورهای خاورمیانه به روزنامه "نیویورک تایمز" گفت، که اسرائیل یک ماده انفجاری قدرتمند در داخل تأسیسات سایت هسته ای نطنز کارگذاشته بوده است، این روزنامه از قول یک نماینده نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران این خبر را تأیید کرده، که این احتمال وجود دارد که ماده انفجاری به تاسیسات منتقل شده باشد.

این روزنامه خاطرنشان کرد، که نمی تواند اطلاعات مربوط به دخالت اسرائیل در تخریب تاسیسات هسته ای را بررسی و تأیید کند. مقامات اسرائیلی اظهار نظر دقیقی به روزنامه نکرده اند، اما بر "خطر سلاح هسته ای ایران تاکید کرده اند."

پیشتر برخی رسانه های غربی این مسئله را مطرح کردند که در یک مرکز هسته ای خرابکاری رخ داده است.

"نیویورک تایمز" با استناد به یک منبع اطلاعاتی در خاورمیانه احتمال می دهد، که علت این حادثه انفجار ناشی از یک ماده انفجاری بوده که در داخل مجموعه کارگذاری شده بود. به گفته وی، این انفجار بخش اعظم تاسیسات زمینی که سانتریفیوژهای جدید در آن قرار دارند را تخریب کرده است. با این حال این روزنامه گزارش داده، که این حادثه می تواند نتیجه یک حادثه صنعتی باشد.

خبرگزاری "آسوشیتدپرس" به نوبه خود گزارش داد که این آتش سوزی در یک کارخانه تولید سانتریفیوژ رخ داده است و علت آن می تواند خرابکارانه باشد.

سایت هسته ای نطنز بامداد پنجشنبه (12 تیرماه) دچار حادثه شد. بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در توضیح وقوع حادثه‌ گفته است که حادثه در یکی از سوله‌های در دست احداث در محوطه باز سایت نطنز رخ داده، سوله‌ای که در فضای باز و فاقد مواد هسته‌ای و آلودگی بوده است. وی همچنین گفت، در کار خود سایت غنی سازی وقفه‌ای ایجاد نشده است و سایت به همان روند، کار خود را ادامه می دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала