جهانگیری: آمریکا نتوانست صادرات نفت ایران را متوقف کند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / جهانگیری: آمریکا نتوانست صادرات نفت ایران را متوقف کند
جهانگیری: آمریکا نتوانست صادرات نفت ایران را متوقف کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون اول رییس‌جمهور ایران: دولت تلاش کرده است تمرکز اصلی خود را بر موضوعاتی قرار دهد که به آینده کشور و مردم مرتبط است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور ایران با اشاره به نفت به عنوان اصلی‌ترین منبع درآمد ایران و قرار گرفتن آن تحت شدیدترین تحریم‌ها گفت: در تحریم‌های گذشته سقف فروش یک میلیون بشکه نفت برای ایران تعیین شد که در آن مقطع تا 900 هزار بشکه نفت می‌فروختیم، این بار آنها گفتند که باید فروش نفت ایران صفر شود که بحمدلله موفق نشدند.

جهانگیری درآمد ایران در شرایط تحریم را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران
جهانگیری درآمد ایران در شرایط تحریم را اعلام کرد

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه دولت تلاش کرد تمرکز اصلی خود را بر موضوعاتی قرار دهد که به آینده کشور و مردم مرتبط است، به اقدامات صورت گرفته در میدان گازی پارس جنوبی اشاره و خاطر نشان کرد: در دولت آقای خاتمی میزان برداشت ایران با قطر تقریبا برابر بود، اما زمانی که دولت تدبیر و امید کار خود را آغاز کرد، قطر دو برابر ایران از این میدان گازی برداشت می کرد و این در حالی است که با اقدامات انجام شده در چند سال اخیر، امروز میزان برداشت ما از قطر بیشتر است.

وی همچنین با بیان اینکه در زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید میزان برداشت ایران از میدان نفتی غرب کارون 70 هزار بشکه در روز بود، اظهار داشت: کشور عراق روزانه چند صد هزار بشکه نفت از این میدان برداشت می کرد اما امروز میزان برداشت ما به 350 هزار بشکه رسیده است.

پیشتر حسن روحانی، رئیس جمهور ایران تأکید کرده بود که اگر تهران به نفت وابستگی کمتری داشته باشد، تحریم های آمریکا تأثیر کمتری خواهند داشت. وی در اواسط ماه فوریه گفت که تهران برای اولین بار در تاریخ تمرکز خود را از نفت برداشت است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала