آزمایش 3 داروی ضد کرونا متوقف شد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر سازمان جهانی بهداشت
 سازمان جهانی بهداشت  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان بهداشت جهانی آزمایش داروهای هیدروکسی کلروکین ، لپیناویر و ریتوناویر را متوقف کرد.

به گزارش اسپوتنیک در اعلامیه منتشره روز 4 ژوئیه سازمان بهداشت جهانی آمده است که آزمایش سه داروی هیدروکسی کلروکین ، لپیناویر و ریتوناویر در قالب تست‌ها برای یافتن داروی ضد کووید -19 متوقف شده است.

در اعلامیه سازمان آمده است:« امروز توصیه کمیته بین‌المللی آزمون همبستگی در باره توقف تست داروهای هیدروکسی کلروکین ، لپیناویر و ریتوناویر را مورد تأیید قرار دادیم. این داروها در ترکیبات مختلف از جمله در ترکیب با اینترفرون در اولین تست‌های کمیته نامبرده شرکت داشتند که سازمان بهداشت جهانی از ماه مارس به انجام می رساند. در این آزمایش‌ها بیش از 4500 بیمار شرکت کردند.

اعلام قیمت داروی Avifavir برای درمان کووید 19  - اسپوتنیک ایران
آغاز صادرات دارو برای درمان بیماران کرونایی از روسیه

پس از 4 ماه اعلام شد که موثرترین دارو از تمام داروهای تست شده، داروی رمدسیویر است».

رمدسیویر یک داروی آزمایشی ضدویروس است که ابتدا در سال ۲۰۰۹ توسط شرکت دارویی «گیلیاد ساینسِز» تولید شد. هدف اولیه دارو درمان بیماری «هپاتیت سی» بود که در آن شکست خورد. از آن هنگام، از این دارو برای درمان بیماری ابولا استفاده شد اما در درمان این بیماری هم تاثیر چندانی نداشت.

بعدها در آزمایش روی حیوانات، نشان داده شد که رمدسیویر در مبارزه با عوارض «سارس» و «مرس» که نوعی از ویروس کرونا محسوب می‌شوند، موثر است. به همین دلیل پژوهش‌گران به این نتیجه رسیده‌اند که رمدسیویز می‌تواند در درمان کووید ۱۹ نیز کارگر باشد. رمدسیویز در کنار دگزامتازون یکی از دو دارویی است که مقامات بهداشتی بریتانیا آن را برای درمان کووید ۱۹ تایید کرده‌اند.

بنا بر بیانیه دولت آمریکا، بهای رمدسیویر حدود ۳۲۰۰ دلار برای شش دوز درمانی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала