پیش بینی وقوع بحران بزرگ در رابطه با شیوع کرونا

© AFP 2023 / Anwar Amroپیش بینی وقوع بحران بزرگ در رابطه با شیوع کرونا
پیش بینی وقوع بحران بزرگ در رابطه با شیوع کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پیتر شوارتز ، آینده پژوه آمریكایی هشدار داد كه ممکن است جهان در بدترین حالت در رابطه با میزان گسترش نوع جدید ویروس کرونا،در بحران اقتصادی بزرگ و جدیدی فرو رود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ازنشریه  Mirror، این متخصص خاطرنشان کرد: یافتن واکسن در برابر عفونت جدید بسیار مهم است چون در غیر این صورت مجبور خواهیم شد  در "دنیای دچار بیماری همه گیر" زندگی کنیم. شوارتز تأکید کرد: " این یک سناریوی واقعی بحران  اقتصادی و بیماری همه گیر دائمی خواهد بود که در ان کووید 19 یک هنجار جدید خواهد شد."

آینده پژوه آمریكایی معتقد است که جهان در حال حاضر از چهار "بحران آبشاری" در زمینه های  بهداشت ، اقتصاد ، حوزه اجتماعی و رهبری رنج می برد.

کشف تاثیر خطرناک جدید ویروس کرونا  - اسپوتنیک ایران
کشف تاثیر خطرناک جدید ویروس کرونا

این کارشناس گفت: "ما بحران اقتصادی داشتیم و  جنگ تجاری ، که اکنون شدت می یابد. حالا با بحران اجتماعی روبرو هستیم که توسط جنبش Black Lives Matter [مشكلات زندگی سیاهان] ایجاد شده و علاوه بر این بحران رهبری در برخی کشورها  وجود دارد." وی تأکید کرد به این ترتیب احتمال تحقق سناریوی رکود و کسادی بزرگ به دلیل همه گیر شدن ویروس کرونا موجود است.

یادآور می شود در ماه ژوئن ، بانک جهانی،  آینده اقتصادی کشورهای دنیا را پیش بینی کرد. این بانک معتقد است كه پیشرفته ترین كشورها بیشترین خسارت را متحمل شده و نرخ كاهش تولید ناخالص داخلی آنها به هفت درصد خواهد رسید. میزان خسارت کشورهای در حال توسعه کمتر بوده و اقتصاد آنها 2.5 درصد کاهش خواهد یافت. همچنین خاطرنشان شد که این رکود اقتصادی برای کشورهای در حال توسعه اولین بحران همه جانبه طی 60 سال اخیر خواهد بود. خود این بحران عمیق ترین بحران از زمان رکود بزرگ در ایالات متحده  در سال 1929 میلادی خواهد بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала