جنایات جنگی ترامپ و نتانیاهو

© AP Photo / Sebastian Scheinerترامپ و نتانیاهو
ترامپ و نتانیاهو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
استاد لندنی، از ترامپ و نتانیاهو به دلیل ارتکاب جنایت‌های جنگی به دیوان کیفری بین‌المللی لاهه شکایت کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه آمریکایی «کامن‌دریمز»، استاد برجسته حقوق از لندن با ارائه درخواستی به دیوان کیفری بین‌المللی خواستار تحقیق درباره نقش مقام‌های ارشد آمریکایی و اسرائیلی در ارتکاب جنایت‌های جنگی علیه مردم فلسطین شده است.

ویلیام شاباس، استاد حقوق بین‌الملل در دانشگاه «میدلسکس» لندن دادخواستی را تحویل دفتر دادستان دیوان کیفری داده و خواستار تحقیق درباره معماران طرح موسوم به «معامله قرن» شده است.

روسیه پیشبرد طرح امریکاییمعامله قرن را غیر ممکن می داند  - اسپوتنیک ایران
روسیه پیشبرد طرح امریکایی"معامله قرن" را غیر ممکن می داند

شاباس در یک نشست مطبوعاتی مجازی برای اعلام این دداخواست گفت: «تهدید اسرائیل به الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری طبق مفاد اساسنامه رم جنایت بین‌المللی به حساب می‌آید».

سران فلسطین و مردم این کشور مستقیماْ با طرح موسوم به «معامله قرن» مخالفت کرده‌اند. محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی از آن به عنوان «سیلی قرن» یاد کرده است. اسرائیل بعد از شناسایی قدس به عنوان پایتخت این رژیم توسط آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس، با حمایت‌های دولت ترامپ قصد دارد ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند.

مقامات و گروه های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند. تشکیلات خودگردان چندی پیش اعلام کرد که همکاری امنیتی و اطلاعاتی با تل‌آویو و واشنگتن را به حالت تعلیق درآورده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала