ترامپ درباره دلیل افزایش موارد ابتلا به کرونا در آمریکا توضیح داد

© REUTERS / Carlos Barriaترامپ درباره دلیل افزایش موارد ابتلا به کرونا در آمریکا توضیح داد
ترامپ درباره دلیل افزایش موارد ابتلا به کرونا در آمریکا توضیح داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا در شرایط انتشار گزارش هایی درباره گسترش دوباره شیوع کووید 19 در این كشور ، گفت: افزایش موارد ابتلا به ویروس كرونا در رابطه با آن است که ایالات متحده دارای بزرگترین و بهترین سیستم گرفتن تست کرونا در جهان است.

به گزارش اسپوتنیک، ترامپ در توییتر نوشت "افزایش تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا به این دلیل است که سیستم گرفتن تست ما بسیار گسترده و بسیار خوب و  بسیار بزرگتر و بهتر از سایر کشورها است. این خبر خوب است  اما بهترین خبر این است که میزان مرگ و میر  رو به کاهش است."

​روز پنجشنبه دانشگاه جان هاپکینز ، که آمار منتشره مقامات فدرال و محلی آمریکا  و همچنین رسانه ها و دیگر منابع آزاد را جمع بندی می کند، دیروز اطلاع داد تعداد موارد شناسایی شده طی 24 ساعت اخیر افزایش یافته و به 50.6 هزار مورد رسیده است.

پیش بینی وحشتناک جدید درباره گسترش شیوع  کرونا در امریکا  - اسپوتنیک ایران
پیش بینی وحشتناک جدید درباره گسترش شیوع کرونا در امریکا

در ماه ژوئن ، در شرایط اعتراضات گسترده و برداشته شدن گسترده محدودیت های مربوط به ویروس کرونا ، تعداد موارد ابتلا به کووید 19 در بیش از نیمی از ایالات آمریکا به شدت افزایش یافت. شماری از ایالت ها ، از جمله دو ایالت پرجمعیت تگزاس و فلوریدا اجرای تدابیر مورد نظر برای "باز کردن" اقتصاد خود را به حالت تعلیق درآورده اند.

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. اکنون با گذشت چند ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری در خانه بمانند و در صورت بیرون رفتن فاصله خود با افراد دیگر را حفظ کرده و کمتر از فاصله  1.5 تا دو متر به آنها نزدیک نشوند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала