هشدار درباره تغییرات ژنتیک کرونا که آنرا همه گیرتر می کند

© AP Photo / Al Dragoهشدار درباره تغییرات ژنتیک کرونا که آنرا همه گیرتر می کند
هشدار درباره تغییرات ژنتیک کرونا که آنرا همه گیرتر می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دکتر آنتونی فائوچی، مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا و کارشناس ارشد کارگروه مبارزه با کووید 19 درباره تغییرات ژنتیک نوع جدید ویروس کرونا (عامل بیماری کووید 19) سخن گفت که شیوع این ویروس را بسیار سریع تر می کند.

به گزارش اسپوتنیک، این متخصص بیماریهای عفونی گفت: "بحث در این مورد جریان  دارد  اما من معتقدم که داده های به دست آمده به ما می گویند جهش ژنتیک خاصی وجود دارد که تکثیر ویروس را تسریع می کند و غلظت آن را در بدن افزایش می دهد." در عین حال ، دانشمندان هنوز تأیید نکرده اند که این جهش باعث می شود ویروس کرونا برای بیمار خطرناک تر شود.

پیش بینی وقوع بحران بزرگ در رابطه با شیوع کرونا  - اسپوتنیک ایران
پیش بینی وقوع بحران بزرگ در رابطه با شیوع کرونا

به گفته فائوچی ، کووید 19 به سرعت در ایالات متحد هر چه بیشتر شیوع پیدا کرده  و نشان می دهد که این کشور "بوضوح  در جهت درست حرکت نمی کند."

 متخصص آمریکایی افزود: شرکت داروسازی  آمریکایی Moderna ، مرحله سوم آزمایشات بالینی واکسن ویروس کرونا را از اواخر ماه ژوئیه آغاز می کند. وی در پایان گفت: این احتمال وجود دارد كه تا آغاز سال 2021 دانشمندان اطمینان  یابند كه واكسن جدید بی خطر و مؤثر است.

در ماه ژوئن  فائوچی اعلام کرده بود که علائم ویروس کرونا به میزان بی سابقه ای متنوع و گوناگون هستند. وی خاطرنشان کرد: وی تاکنون ندیده بود که یک ویروسیدر بین 20 تا 40 درصد از افراد مبتلا هیچگونه علامتی نداشته باشد. به گفته وی ، این تنها یکی از مشاهدات گیج کننده در رابطه با نوع جدید ویروس کرونا است .

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала