مرگ غیر منتظره صدها فیل در آفریقا در عرض یک ماه

© REUTERS / Goran Tomasevicمرگ غیر منتظره صدها فیل در آفریقا در عرض یک ماه
مرگ غیر منتظره صدها فیل در آفریقا در عرض یک ماه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در جنوب قاره آفریقا حدود 350 فیل به طرز اسرارآمیزی جان باختند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از گاردین، بیش از 350 فیل در شمال بوتسوانا جان باختند. دانشمندان این مرگ گسترده اسرارآمیز را فاجعه خوانده اند. به گفته آنها "این یک انقراض گسترده در سطحی است که مدت زمان بسیار طولانی در آنجا دیده نشده بود." دو علت احتمالی مرگ حیوانات مسمومیت یا بیماری زایی ناشناخته است.

مرگ پنج فیل برای نجات یک بچه فیل  - اسپوتنیک ایران
مرگ پنج فیل برای نجات یک بچه فیل

خاطرنشان می شود که در نیمه دوم ماه مه 169 فیل جان باختند و تا اواسط ژوئن تعداد آنها تقریباً دو برابر شده است. دانشمندان این حادثه را فاجعه می نامند.

نیل مک کان، مدیر حفاظت از طبیعت در موسسه خیریه پارک ملی نجات انگلیس گفت: "این یک انقراض گسترده در سطحی است که خیلی سالیان گذشته نبود. فارغ از خشکسالی، من مورد دیگری با این سطح از تلفات را نمی‌شناسم.

ساکنان محلی گزارش می دهند که بیش از نیمی از اجساد فیل های مرده در نزدیکی چاله‌های کوچک آب پیدا شده اند.

دانشمندان دو دلیل احتمالی مرگ حیوانات را مطرح کرده اند - مسمومیت یا بیماری زا ناشناخته. با این حال، نتیجه گیری نهایی پس از بررسی نمونه ها انجام می شود.

مک کان خاطرنشان کرد: " اگر به لاشه ها نگاه کنید، بعضی از آنها درست از روی سر افتاده‌اند ، که نشان می دهد آنها خیلی سریع مردند. برخی دیگر مشخص است که آهسته تر مرده‌اند. <...> بنابراین، گفتن اینکه علت مرگ مسمویت بوده بسیار دشوار است.

همچنین، دانشمندان Covid-19 را عامل مرگ عنوان کردند، اما آنها تاکید کردند که این فرض بعید است.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала