اعلام زمان به رأی گیری گذاشتن قطعنامه پیشنهادی امریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر اعلام زمان به رأی گیری گذاشتن قطعنامه پیشنهادی امریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران
اعلام زمان به رأی گیری گذاشتن قطعنامه پیشنهادی امریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کلی کرافت ، نماینده دائم ایالات متحده در سازمان ملل متحد ، در مصاحبه با بلومبرگ اعلام کرد ایالات متحده آمریکا اواسط ماه ژوئیه پیشنهاد تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را در شورای امنیت سازمان ملل را به رأی گیری خواهد گذاشت .

به گزارش اسپوتنیک، خانم کرافت گفت : "ما می خواهیم به شورای (امنیت) فرصت بدهیم که در مورد تمدید (تحریم) بحث کند اما ما از هر تدبیر و هر ابزاری استفاده خواهیم کرد و اگر این به معنای تمدید باشد ، این دقیقاً همان کاری است که ما انجام داده و پیشنهاد رای گیری را مطرح خواهیم کرد.

وی همچنین تأکید کرد که اگر تحریم ایران قابل تمدید نباشد ، ایالات متحده سعی خواهد کرد تحریم های سازمان ملل علیه ایران را مطابق با توافق هسته ای 2015 (برجام) احیا کند.

تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در دستور کار ماه ژوئیه شورای امنیت نیست
 - اسپوتنیک ایران
تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در دستور کار ماه ژوئیه شورای امنیت نیست

پیش از این کریستوف هویسگن ، نماینده دائم آلمان در سازمان ملل متحد گفته بود  شورای امنیت سازمان ملل قصد ندارد در ماه ژوئیه مسئئله تمدید تحریم تسلیحاتی ایران  را مورد بررسی قرار دهد.

قبلاً ایالات متحده پیش نویس قطعنامه ای در مورد تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را که موعد اعتبار آن پاییز منقضی می شود ، به شورای امنیت سازمان ملل ارائه داده بود.

توافق هسته‌ای ایران و قدرت های بزرگ جهان که به آن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هم گفته می‌شود، ژوئیه سال 2015 میان ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 متشکل از آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین، پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان منعقد شد. برپایه این توافق، در برابر محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران، بسیاری تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور لغو یا تعلیق می شود

در این توافق نامه از جمله ذکر شده بود كه در صورت اجرای کامل آن تحریم تسلیحاتی ایران طی مدت 5 سال لغو می شود. اما برجام به شکل اولیه خود حتی سه سال دوام نیاورد: در ماه مه 2018 ، ایالات متحده خروج یک جانبه خود از آن و اعاده تحریم های سختگیرانه علیه تهران را اعلام کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала