واکنش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به حادثه مجتمع غنی‌سازی نطنز + عکس

© AP Photo / Ronald Zak واکنش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به حادثه مجتمع غنی‌سازی نطنز + عکس
   واکنش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به حادثه مجتمع غنی‌سازی نطنز + عکس  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روز 2 ماه ژوئیه در یکی از سوله‌های در دست احداث مجتع غنی‌سازی نطنز آتش‌سوزی رخ داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «رویترز»، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد از حادثه‌ای که در یکی از سوله‌های در دست احداث مجتع غنی‌سازی نطنز رخ داده، مطلع است اما انتظار نمی‌رود ای حادثه تأثیری روی فعالیت‌های راستی‌آزمایی پادمانی این نهاد بین‌المللی داشته باشد.

در این بیانیه آمده است: «ما در حال حاضر پیش‌بینی می‌کنیم این حادثه، هیچ تأثیری روی فعالیت‌های راستی‌آزمایی پادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نخواهد داشت».

وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران
چرا آمریکا پیمان ممنوعیت جامع آزمایشات هسته‌ای را امضا نمی‌کند؟

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی صبح امروز (2 ماه ژوئیه)از وقوع حادثه در یکی از سوله‌های در دست احداث در محوطه باز سایت نطنز خبر دا و گفت:«بامداد امروز به‌دنبال وقوع حادثه‌ای که چگونگی آن در دست بررسی است، یکی از سوله های در دست احداث در محوطه باز سایت نطنز دچار آسیب شد، ولی هیچ تلفات جانی نداشت و به فعالیت های مجموعه لطمه ای وارد نکرد.

از  نظر احتمال ایجاد آلودگی نیز با توجه به غیر فعال بودن مجموعه ذکر شده جای هیچ‌گونه نگرانی نیست و  هم اکنون تیم های کارشناسی سازمان در محل وقوع حادثه  حاضر و مشغول بررسی علل این واقعه می باشند».

سخنگوی سازمان انرژی اتمی اطلاع داد که تیم‌های کارشناسی در محل حضور دارند و در حال بررسی علت حادثه هستند. علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نیز در آنجا حضور داشت.

​طبق گزارش‌ها، یکی از سوله‌های مختص وسایل اسقاطی دچار آتش‌سوزی شد که به‌ محض اطلاع از حادثه، اکیپی از نیروهای آتش‌نشانی شهرستان نطنز در محل حاضر و اقدام به خاموش کردن آن کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала