واکنش پمپئو به اخراج سفیر اتحادیه اروپا از ونزوئلا

© AFP 2023 / Getty Images / Zach Gibsonمایک پمپئو
مایک پمپئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امورخارجه آمریکا معتقد است که اخراج سفیر اتحادیه اروپا باعث انزوای ونزوئلا خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به توییت پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا در حساب کاربری‌اش در توییتر، اخراج سفیر اتحادیه اروپا باعث انزوای بیشتر ونزوئلا از کشورهای دمکراتیک و آزاد خواهد شد.

مایک پمپئو افزون بر آن از تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ونزوئلا پشتیبانی کرد.

پیشتر اعلام شد که سفیر اتحادیه اروپا از کاراکاس اخراج شد. جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به اخراج سفیر اتحادیه اروپا از ونزوئلا، همچنین  دستور نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا را برای اخراج نماینده اتحادیه اروپا از این کشور محکوم کرد و در پیامی توئیتری اعلام کرد بروکسل اقدام مقتضی را در واکنش به اخراج نماینده خود در پیش خواهد گرفت.

بیژن زنگنه وزیر نفت ایران - اسپوتنیک ایران
جزئیات فروش بنزین ایرانی به ونزوئلا از زبان وزیر نفت ایران

بامداد سه شنبه رئیس جمهور ونزوئلا گفت فرستاده اتحادیه اروپا در کاراکاس باید در عرض ۷۲ ساعت آینده این کشور را ترک کند. وی این دستور را بعد از آن داد که اتحادیه اروپا گروهی از مقامات ونزوئلا را به ادعای اقدام علیه کنگره این کشور تحریم کرد. کنگره ونزوئلا در کنترل مخالفان مادورو قرار دارد.

پیشتر اتحادیه اروپا ۱۱ مقام ونزوئلایی را به دلیل آنچه تضعیف دموکراسی خواند، در لیست تحریم‌های خود قرار داد. به این ترتیب مجموع مقامات ونزوئلایی که در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفتند به ۳۶ تن رسید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала