ساخت مسلسل دستی جدید روسیه: هم برای قطب شمال و هم برای بیابان ها

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر ساخت مسلسل دستی جدید روسیه: هم برای قطب شمال و هم برای بیابان ها
ساخت مسلسل دستی جدید روسیه: هم برای قطب شمال و هم برای بیابان ها  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک منبع در مجتمع صنایع نظامی روسیه اعلام کرد امسال تولید مسلسل جدید سبک در روسیه براساس یک مسلسل دستی دیگر روسی با مارک RPK-16 آغاز خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، مسلسل سبک  RPK-16 چند سال پیش ساخته شده ، با طی چرخه کامل آزمایش های اولیه ، به ارتش  روسیه تحویل و در همه مناطق آب و هوایی مورد استفاده قرار گرفته است.

منبع نامبرده گفت: "بر اساس نتایج بهره برداری از مسلسل سبک  RPK-16  ، تعدادی از نظرات و پیشنهادات ارائه شده که طبق عقیده ارتشیان  ، باید عملی شود. این نظرات و پیشنهادات جمع بندی شده و طراحی یک مسلسل جدید از امسال آغاز می شود."

رونمايى از مسلسل جديد روسى - اسپوتنیک ایران
رونمايى از مسلسل جديد روسى (ویدیو)

به گفته وی ، اکنون RPK-16 اجازه اجرای برخی ماموریت های مهم برای ارتش روسیه را نمی دهد و به این دلیل در واقع ، مسلسل دیگری در حال تولید است.

RPK-16 یک مسلسل سبک روسی است که توسط شرکت کلاشنیکف ساخته شده است. تیراندازی از آن از دو خشاب انجام می شود : خشاب معمولی تفنگ خودکار کلاشنیکوف و  خشاب مخصوص از نوع طبلی . ظرفیت آن 95 فشنگ ،  طول لوله آن 410 میلی متر ، کالیبر آن  5.45 × 39 میلی متر ، وزن این سلاح 4.5 کیلوگرم و سرعت تیراندازی ان 700 فشنگ در دقیقه است.

کارشناس مرکز روزنامه نگاری نظامی-سیاسی روسیه بوریس روژین ضمن صحبت درباره روند پرتحرک مدرنیزاسیون انواع گوناگون سلاح های سبک در روسیه گفت:" آخرین مدل ها با ارگونومی پیشرفته ، بهبود دقت تیراندازی و با امکان استفاده در مناطق مختلف آب و هوایی ساخته می شوند تا بتوان از این سلاح ها هم در مناطق قطب شمال و هم در مناطق بیابانی استفاده کرد. بوریس روژین گفت: "به احتمال زیاد ، مسلسل جدید تا اواسط دهه جاری میلادی (یعنی تا سال 2025) به همراه مجموعه های جدید تجهیزات پرسنلی و سایر سلاح ها به مرحله بهره برداری می رسد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала