واکنش وزارت خارجه روسیه به ممنوعیت پخش برنامه‌های «آر تی» در لتونی

© Sputnik / Valeriy Melnikovماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فدراسیون روسیه سازمان‌های بین‌المللی را به ارزیابی تصمیم لتونی در باره ممنوعیت پخش برنامه های « RT» فراخواند.

به گزارش اسپوتنیک، فدراسیون روسیه سازمان‌های بین‌المللی را به ارزیابی تصمیم لتونی در باره ممنوعیت پخش برنامه های « RT» و مطابقت چنین تصمیمی با تعهدات سیاسی ریگا فراخواند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت امورخارجه روسیه در خصوص این موضوع یادآور شد که این اولین گام لتونی در رابطه با پاکسازی فضای اطلاعاتی در کشور نیست که در آنجا بیش از 40 درصد جمعیت ترجیح می‌دهند اخبار و اطلاعات را همانا از رسانه‌های روسی‌زبان دریافت کنند.

واکنش ناتو به امتناع ترکیه از برنامه حفاظت از کشورهای حوزه بالتیك  - اسپوتنیک ایران
واکنش ناتو به امتناع ترکیه از برنامه حفاظت از کشورهای حوزه بالتیك

وی در ادامه گفت:«ما بارها توجه سازمان‌های بین‌المللی و مدافعان حقوق بشر را به موضوع وضعیت شکل‌گرفته در لتونی و تبعیض شدید در رابطه با ساکنان روسی زبان این کشور و تلاش برای بیرون راندن زبان روسی از فضای  خبری- اطلاعاتی این کشور، جلب کردیم.

باردگر،ساختارهای بین‌المللی را فرامی خوانیم تصمیم ریگای رسمی در رابطه با مطابقت آن با تعهدات سیاسی و حقوقی لتونی و تأمین آزادی بیان و ابراز عقیده و آزادی دسترسی به اطلاعات و اخبار را مورد بازرسی جامع حقوقی قرار بدهند».

مرکز تنظیم لتونی، روز 30 ماه ژوئن، پخش برنامه های شبکه‌های RT, RT HD, RT به زبان عربی و اسپانیولی و «آر تی  و اچ دی مستند» و «آر تی . تی وی» را ممنوع کرد و تصمیم خود را با تعلق این رسانه ها به دمیتری کیسیلیوف، مدیرعامل هولدینگ خبری «روسیه امروز»  که تحت تحریم اتحادیه اروپا قرار دارد، مستند کرد.

شایان دکر است که مقامات کشورهای حاشیه بالتیک بارها برای کار رسانه‌های روسیه مانع ایجاد کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала