افزایش روبه رشد نرخ ارز در بازار ایران

© Sputnik / Natalia Seliverstovaافزایش روبه رشد نرخ ارز در ایران
افزایش روبه رشد نرخ ارز در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قیمت دلار در بازار تهران به مرز 21 هزار تومان رسید.

به گزارش اسپوتنیک، افزایش قیمت ارز طی هفته‌های اخیر در ایران موجب شده تا بار دیگر رکورد بالایی برای دلار در تابلوی صرافی‌ها ثبت شود.

دلار امروز در بازار آزاد تهران با افزایش 200 تومانی قیمت همراه شد و به 20,710 (بیست هزار و هفتصد و ده تومان) رسید.

افزایش قیمت ارز - اسپوتنیک ایران
قیمت یورو و پوند در ایران افزایش یافت

صرافی‌های بانک‌ها امروز پنج‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم با ثبات نسبت به روز کاری قبل 18 هزار و 950 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 18 هزار و 900 تومان خریداری می‌کنند.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها بدون تغییر نسبت به دیروز 21 هزار و 100 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 21 هزار تومان است.

افزایش قیمت ارز در بازار داخلی و افزایش قیمت جهانی طلا از جمله دلایل رکوردشکنی های این روزهای طلا و سکه در بازار است؛ قیمت سکه در روزهای اخیر رکوردهای بالایی را به ثبت رسانده است اما با وجود افزایش قیمت ها در بازار طلا و سکه تقاضای اضافی وارد این بازار نشده و فعالان این بخش می گویند که قیمت ها متاثر از افزایش شدید قیمت دلار، رشد کرده اند.

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز امروز پنج شنبه 12 تیرماه 1399 در جریان معاملات بازار آزاد تهران به 9 میلیون و 550 هزار تومان رسید.

همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم 8 میلیون و 850 هزار تومان و هر قطعه نیم سکه 4 میلیون و 750 هزار تومان، هر قطعه ربع سکه 2 میلیون و 640 هزار تومان و هر قطعه سکه یک گرمی یک میلیون و 500 هزار تومان معامله شد.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1769 و 79 سنت و هر گرم طلای 18 عیار 893 هزار و ۳۸۹ تومان است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала