روحانی: ضربه سیاسی آمریکا به برجام، موجب اقدام قاطع ایران می شود

© AP Photo / Iranian Presidency Officeروحانی: ضربه سیاسی آمریکا به برجام، موجب اقدام قاطع ایران می شود
روحانی: ضربه سیاسی آمریکا به برجام، موجب اقدام قاطع ایران می شود  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی تصریح کرد پس از 3 سال و نیم رئیس جمهوری ترامپ، امریکا همواره اعمال بی‌قانونی را در طول این مدت علیه ایران رقم زده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز در جلسه دولت با اشاره به توطئه‌های امریکا گفت:‌ در این سه سال و نیم که دولت جدید آمریکا در کاخ سفید مستقر شده است همواره اعمال با بی قانونی و اعمال ضد قانونی و ضد بشر حقوق بشر در طول این مدت علیه جمهوری اسلامی ایران شاهد بودیم.

گزارش سازمان ملل: تحریم های آمریکا مانع اجرای برجام توسط ایران است - اسپوتنیک ایران
گزارش سازمان ملل: تحریم های آمریکا مانع اجرای برجام توسط ایران است

وی افزود:‌ حالا شاید از نظر آنها در مسائل اقتصادی موفقیت‌هایی بدست آوردند اما از نظر سیاسی در طول این سه سال و نیم در برابر ایران شکست خوردند.

رئیس‌جمهور گفت: اگر از همین فردا 4 بعلاوه یک حاضر شد و به تعهدات خود در قبال برجام عمل کند، ایران نیز به تعهدات خود از همین فردا باز خواهد گشت. البته اگر آمریکایی‌ها بازهم به برجام بخواهند بزنند که تاکنون ضربه اقتصادی بوده است و ما نیز بخشی از تعهدات را کنار گذاشتیم اما اگر بخواهند ضربه سیاسی به برجام بزنند بدانند ایران را تحمل نخواهند کرد و اقدام قاطع خودش را در این زمینه نشان خواهد داد.

وی افزود: از لحاظ حقوقی و اخلاقی آنها همواره با شکست مواجه بوده اند و امروز هم با شکست مواجه هستند. جمهوری اسلامی ایران هر روز و هر ساعتی که طرف مقابل در برجام که الان 1+4 هستند حاضر شوند به تعهدات خود در برجام عمل کنند ما بلافاصله به طور کامل تعهدات خود بر می‌گردیم.

رییس دولت تدبیر و امید اظهارداشت: ما یک سال تمام صبر کردیم و به تمامی تعهدات خود عمل کردیم اما آنها نتوانستند کاری را پیش ببرند، در سال دوم هم گام به گام در 5 مرحله پیش رفتیم و باز هم آنها نتوانستند کاری انجام دهند.

روحانی گفت: تاکنون ضربه آمریکایی‌ها به برجام اقتصادی بوده، و ما هم بخشی از تعهدات خود را کنار گذاشتیم و تحمل کردیم؛ اما اگر آمریکایی‌ها بخواهند ضربه سیاسی به برجام بزنند جمهوری اسلامی تحمل نخواهد و اقدام قاطع خود را نشان می‌دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала