واکنش ایران به موضع وزارت خارجه فرانسه درباره احکام روح الله زم و فریبا عادلخواه

© Sputnik / Shiva Abshenasواکنش ایران به موضع وزارت خارجه فرانسه درباره احکام روح الله زم و فریبا عادلخواه
واکنش ایران به موضع وزارت خارجه فرانسه درباره احکام روح الله زم و فریبا عادلخواه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران، ورود وزارت امور خارجه فرانسه در پرونده قضایی این کشور را فاقد هرگونه موضوعیت و وجاهت دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به موضع اخیر وزارت امور خارجه فرانسه در خصوص احکام صادره برای فریبا عادلخواه و روح‌الله زم، اظهار داشت: رسیدگی و صدور احکام در خصوص جرایم اتباع ایرانی در یک فرآیند دادرسی عادلانه و در چارچوب مقررات و حقوق شهروندی در جمهوری اسلامی ایران در صلاحیت محاکم قضایی ایران است. 

موسوی: دخالت فرانسه در امور داخلی ایران غیر قابل تحمل است - اسپوتنیک ایران
موسوی: دخالت فرانسه در امور داخلی ایران غیر قابل تحمل است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: فریبا عادلخواه و روح‌الله زم متناسب با جرایم ارتکابی محکوم شده و در حال گذراندن محکومیت خود هستند.

موسوی، ورود وزارت امور خارجه فرانسه در پرونده قضایی ایران را فاقد هرگونه موضوعیت و وجاهت دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه مداخله در امور داخلی خود را نمی‌پذیرد. 

وزارت امور خارجه فرانسه روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای درباره حکم‌ صادر شده برای فریبا عادل‌خواه، شهروند دو تابعیتی ایرانی-فرانسوی اعلام کرد: ما این تصمیم مقامات ایران را که تنها به خاطر اهداف سیاسی و بدون وجود هرگونه مدرک یا شواهد جدی بر نگه داشتن خانم فریبا عادل‌خواه پافشاری می‌کنند، محکوم می‌کنیم.

وزارت خارجه فرانسه علاوه بر این در خصوص حکم صادر شده برای روح‌الله زم، مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز، این حکم را "ضربه‌ای جدی به آزادی بیان و آزادی مطبوعات در ایران" خواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала