سیل در امریکا: میلیون‌ها نفر بدون خانه باقی خواهند ماند

© AP Photo / Miguel Barreiraسیل در امریکا: میلیون‌ها نفر بدون خانه باقی خواهند ماند
سیل در امریکا: میلیون‌ها نفر بدون خانه باقی خواهند ماند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان امریکایی نقشه‌ سیل‌خیزی را در ایالات متحده امریکا طراحی کردند که نشان از سیل بزرگ در این کشور دارد.

به گزارش اسپوتنیک،  بسیاری از امریکایی‌ها نمی‌دانند که در منطقه‌ای از سیل‌های آینده زندگی می‌کنند. جهت آگاهی ساکنان، دانشمندان نقشه‌ای را تهیه کرده اند که نشان می‌دهد به دلیل تغییرات آب و هوا، طی 30 سال آینده این مناطق کاملاً زیر آب می‌شوند.

پیش بینی های تاریک پس از کرونا؛ سیل، خشکسالی و قحطی  - اسپوتنیک ایران
پیش بینی های تاریک پس از کرونا؛ سیل، خشکسالی و قحطی

بنیاد "فرست استریت" از بروکلین در این راستا اعلام داشت که خطر وقوع سیل در ایالات متحده امریکا 70 درصد بیشتر از پیش‌بینی سازمان مدیریت بحران فدرال است. صاحبان نزدیک به 6 میلیون خانه نمی‌دانند که با چه چیزی روبرو هستند.

تغییرات آب و هوا می‌تواند به این واقعیت منجر شود که تا سال 2050 میلادی خانه شما از سیل‌های آینده در امان است، وارد این سایت شده آدرس خود را بنویسد و از خطر سیل در منازل خود آگاه شوید.

خطرناک ترین شهر کیپ کورال در فلوریدا امریکا است. 69 درصد ساختمان‌ها در معرض خطر سیل هستند. جرمی پورتر مدیر تحقیق و توسعه بنیاد (First Street) می‌گوید که این شهر به ونیز تبدیل خواهد شد. میامی، پورتلند، دیترویت، پیتسبورگ نیز در میان 20 شهر خطرناک با سیل روبرو هستند.

براساس برآوردهای سازمان مدیریت بحران فدرال، ممکن است 205.700 املاک و مستغلات در ایلینوی زیر آب شوند. اما این بنیاد می‌گوید که 451.700 ساختمان زیر آب می‌شوند (2.2 برابر بیشتر) نسبت به سازمان مدیریت بحران فدرال اعلام کرده است.

بنیاد First Street می‌گوید که 75 درصد نقشه های سازمان بحران امریکا قدیمی هستند و حتی جدیدترین نقشه آنها براساس داده‌های قدیمی تهیه شده است بنابر این خطر سیل در آمریکا را باید جدی گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала