روسای جمهور روسیه، ایران و ترکیه تصرف غیر قانونی معادن نفت سوریه را محکوم کردند

© Sputnik / Aleksei Nikolskiy /  مراجعه به بانک تصاویر روسای جمهور روسیه، ایران و ترکیه تصرف غیر قانونی معادن نفت سوریه را محکوم کردند
روسای جمهور روسیه، ایران و ترکیه تصرف غیر قانونی معادن نفت سوریه را محکوم کردند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسای جمهور روسیه، ایران و ترکیه تصرف غیر قانونی معادن نفت سوریه و انتقال در آمدهای نفت متعلق به سوریه را محکوم کردند.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه مشترک حسن روحانی، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان آمده است روسای جمهور روسیه، ایران و ترکیه شرایط شمال شرق سوریه را بررسی و تأکید کردند که دستیابی به امنیت و ثبات در منطقه تنها در سایه حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی کشور ممکن است و به این منظور توافق نمودند تلاش­های خود را هماهنگ نمایند. رؤسای جمهور مخالفت خود را با تصرف و انتقال غیرقانونی درآمدهای نفتی که متعلق به جمهوری عربی سوریه است، ابراز کردند. 

بیانیه مشترک نشست مجازی سران روند آستانه - اسپوتنیک ایران
بیانیه مشترک نشست مجازی سران روند آستانه

یادآور می شود روسای جمهوری روسیه ، ایران و ترکیه (کشورهای ضامن آتش بس در سوریه ) چهارشنبه یک اجلاس ویدئویی درباره سوریه برگزار کردند.  قرار بود نشست حضوری آنها در تهران برگزار شود  اما به دلیل شیوع ویروس کرونا  مجبور شدند آنرا  به تعویق بیندازند.

گفتنی است که جندی پیش سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه گفته بود كه آمریكا بطورآشکار و با وقاحت معادن  نفتی در سوریه را غارت می کند و در عین حال تحریم ها عرضه نفت به این كشور را ممنوع کرده است.

در اکتبر سال گذشته  دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده  که پیش از این از قصد خود را برای عقب نشینی کلیه نیروهای آمریکایی از شرق سوریه اعلام کرده بود ، گفت که برخی از سربازان آمریکایی همچنان از نفت سوریه در برابر داعشی ها محافظت می کنند. علاوه بر این ، گزارش شده بود كه سربازان آمریكایی قصد ندارند به روسیه یا ارتش سوریه اجازه ورود به  مناطق نفت خیز در این کشور را بدهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала