نگاه کاربران نسبت به قیمت خانه‌های ۲۵ متری در پایتخت تهران +عکس

© Sputnik / Arina Topolevaآیا افزایش وام مسکن در خانه دارشدن ایرانیان کم درآمد کمک نخواهد کرد؟
آیا افزایش وام مسکن در خانه دارشدن ایرانیان کم درآمد کمک نخواهد کرد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طرح خانه های ۲۵ متری در تهران و واکنش کاربران!

به گزارش اسپوتنیک، از ماه آذر سال گذشته موضوع ساخت خانه‌های ۲۵ متری در تهران مطرح شده است و قرار شد این خانه‌ها با متراژ اندک در تهران ساخته شود گفته شده است که در بسیاری از کلان‌شهر‌های دنیا این کار انجام شده و ساخت واحد‌های کوچک‌مقیاس یک ضرورت است و انتخابی نیست۰ در همین راستا عکسی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که قیمت این خانه‌های ۲۵ متری را در مناطق مختلف پایتخت بررسی می کند.

View this post on Instagram

A post shared by گفتمان اقتصادی ecogofteman (@ecogofteman) on

این مسکن ها در ارزان ترین که در منطقه ۱۸ تهران می تواند ساخته شود، ۳۰۸ میلیون تومان خواهد شد و در بدترین حالت به قیمت ۱ میلیارد و دویست میلیون تومان خواهد بود که متعلق به منطقه ۱ تهران خواهد بود.
کارشناسان بازار مسکن معتقدند که دولت برای حل مشکل بازار مسکن به جای حل بنیادین به دنبال راه میانبر است و می‌خواهد از این طریق مشکل را در زمان سریع‌تر حل کند، اما این امکان پذیر نیست.

View this post on Instagram

A post shared by آگهی نامه ساختمان اسکان (@eskanmag) on

به گفته آنان، قیمت خانه در تهران به شکل متوسط به ۱۹ میلیون تومان رسیده است و قیمت تمام شده یک واحد ۲۵ متری حدود ۴۷۵ میلیون تومان است. اگر همین خانه در منطقه ۲۲ که قیمت مسکن حدود ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است ساخته شود، بازهم قیمتی در حدود ۲۲۰ میلیون تومان خواهد داشت. در این صورت باز هم جامعه کارگری و کارمندان توان تهیه این مسکن‌ها نخواهند داشت.  

View this post on Instagram

A post shared by مشاور املاک رسمی نیکوان (@amlaak32) on

بسیاری از کاربران به این طرح شدیدا انتقاد کردند چرا که متراژ این خانه‌ها بسیار کوچک است و به گفته بسیاری از آنان دیگر خانه نیستند بلکه لانه هستند. کاربران معتقدند که به جای اینکه متراژ خانه‌ها کوچک شود و فشار آن به مردم بیاید دولت باید فکری به حال قیمت زمین و مسکو کند. همچنین کاربران عنوان کردند که قیمت این خانه ها بسیار بالاست و 308 میلیون تومان در ارزانترین حالت مبلغ کمی نیست و حداقل حقوق 10 سال یک کارمند است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала