چین: آمریکا نمی تواند سازمان ملل را به تحریم ها علیه ایران تحریک کند

CC BY 2.0 / Dano / UN Security Council chamberچین: آمریکا نمی تواند سازمان ملل را به تحریم ها علیه ایران تحریک کند
چین: آمریکا نمی تواند سازمان ملل را به تحریم ها علیه ایران تحریک کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چین پیشنهاد آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، چین روز سه شنبه پیشنهاد آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران را رد کرد و گفت که واشنگتن نمی تواند به طور قانونی تحریم های سازمان ملل را بازگرداند.

"ژانگ جون" نماینده چین در جلسه شورای امنیت با اشاره به خروج یک طرفه امریکا از توافق هسته ای سال 2015 گفت: "با كنار گذاشتن برجام، ایالات متحده دیگر حق شركت در جلسات شورای امنیت را ندارد."

پمپئو: لغو تحریم تسلیحاتی ایران به ضرر روسیه و چین خواهد بود - اسپوتنیک ایران
پمپئو: لغو تحریم تسلیحاتی ایران به ضرر روسیه و چین خواهد بود

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دو سال پیش از این توافق خارج شد اما اظهار داشت كه ایالات متحده همچنان می تواند تحریم ها را از طریق سازمان ملل متحد دوباره تحمیل کند، زیرا در زمان رئیس جمهور باراك اوباما قطعنامه شورای امنیت 2015 انجام شد.

گفتنی است، پمپئو در جلسه مجازی شورای امنیت سازمان ملل اعلام نمود که ایران هواپیماهای نظامی روسی را پس از پایان تحریم ها خریداری خواهد کرد و می تواند به برخی کشورها چون عربستان و هند حمله نماید. مایك پومپئو اعلام نمود که درصورتیكه تحریم تسلیحاتی علیه ایران به پایان برسد، تهران با هواپیماهای نظامی تازه خریداری شده روسیه می تواند به عربستان ، هند ، ایتالیا و لهستان حمله كند.

وزیر امور خارجه آمریكا در جلسه آنلاین شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: روسیه و چین نیز مانند سایر كشورها از لغو تحریم تسلیحاتی ایران متضرر خواهند شد. زیرا به گفته وی، آنها به ثبات و پایداری قیمت انرژی علاقه مند هستند كه پس از رفع محدودیت های عرضه اسلحه به ایران، این پایداری دیگر وجود نخواهد داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала