اپيدميولوژیست ایرانی: ايمنی جمعی تاثيری در انتقال کرونا ندارد+ویدیو

© Photo / Unsplash/Fusion Medical Animationاپيدميولوژیست ایرانی: ايمنی جمعی تاثيری در انتقال کرونا ندارد+ویدیو
اپيدميولوژیست ایرانی: ايمنی جمعی تاثيری در انتقال کرونا ندارد+ویدیو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسعود یونسیان: ايمنی جمعی تاثيری در انتقال کرونا ندارد و در صورت رعايت نکردن مسائل بهداشتی تا آخرين نفر به کرونا مبتلا خواهيم شد.

به گزارش اسپوتنیک، مسعود یونسیان، متخصص اپيدميولوژی و استاد دانشگاه علوم پزشکي تهران: ايمنی جمعی تاثيری در انتقال کرونا ندارد و در صورت رعايت نکردن مسائل بهداشتی تا آخرين نفر به کرونا مبتلا خواهيم شد.

وی گفت: ایمنی جمعی برای واکسن تعریف شده است و تاکنون کسی ایمنی جمعی را برای اینکه درصدی از آدمها مبتلا شوند و بیماری شدید شود و برخی از آنها فوت شوند و بعد مصون شوند، حقیقتا تعریف نکرده اند. وقتی که می گویند ضریب پایه باز تولید این بیماری 2 است یعنی هر یک نفر می تواند 2 نفر را مبتلا کند به این معنا نیست که مثلا اگر 50 درصد یا 66 درصد از مردم مبتلا شدند دیگر بقیه مبتلا نمی شوند.

این سو برداشتی که شده است و اینکه برخی فکر می کنند با ابتلا می شود ایمنی جمعی ایجاد کرد که با واکسن باید ایجاد شود. حتی اگر بپذیریم با ابتلا، زمانی که دو سوم جامعه مبتلا شوند و به فرض ابتلا مصون شوند که هنوز هم محقق نیست. حالا اگر 1000 بیمار جدید وارد شوند این هزار بیمار جدید اپیدمی ایجاد نمی کنند ولی این 1000 بیمار، 1000 نفر دیگر را مبتلا می کنند. در واقع این تصور که با پیدایش ایمنی جمعی دیگر لازم نیست اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه انجام دهیم، این خطرناک و غلط است و تا نفر آخر جامعه اگر اقدامات پیشگیرانه انجام ندهند مبتلا می شوند. ایمنی جمعی فقط می گوید که با ورود بیماران جدید اپیدمی رخ نمی دهد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала