گزارش های میدانی از رکود در خرید و فروش خودرو در تهران حکایت دارد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / گزارش های میدانی از رکود در خرید و فروش خودرو در تهران حکایت دارد
گزارش های میدانی از رکود در خرید و فروش خودرو در تهران حکایت دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طبق بررسی های میدانی در بازار خودروی تهران، مشخص شده که در عمل خرید و فروش‌ها در حد صفر است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، بررسی های میدانی بازار خودروی تهران حکایت از قیمت‌های عجیب و غریبی برای خودروهای داخلی دارد، نرخ‌هایی که به اعتقاد کارشناسان نمی‌تواند مبنا قرار بگیرد و در عمل خرید و فروش‌ها در حد صفر است.

در ایران برخود تعزیراتی با متخلفین فروش خودرو صفر آغاز شد - اسپوتنیک ایران
در ایران برخود تعزیراتی با متخلفین فروش خودرو صفر آغاز شد

با این حال، کارشناسان افزایش نرخ ارز در روزهای گذشته را عامل اصلی نوسان‌های قیمتی خودروها اعلام می‌کنند و معتقدند حتی اگر نرخ دلار کمی افت پیدا می‌کرد، می توانست بر کاهش قیمت‌ها موثر باشد. به اعتقاد کارشناسان، در شرایط کنونی که اثر روانی دلار در افزایش قیمت‌ها مشهود است، اکثر آنانی که خودرو در اختیار دارند حاضر به فروش نیستند یا قیمت‌های غیرواقعی و بالا برای خودروهای خود تعیین می‌کنند که به هیچ عنوان نمی‌تواند مبنایی برای خرید و فروش در نظر گرفته شود. هر چند در این شرایط خریداری هم وجود ندارد.

امروز در گروه ایران‌خودرو هر دستگاه پژو 206 تیپ 2 به 138 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 5 به 173 میلیون تومان، پژو 206 V8 به 170 میلیون تومان، پژو 206 صندوق‌دار دنده ای 212 میلیون تومان، پژو 207 اتوماتیک 265 میلیون تومان، پژو 405 به 126 میلیون تومان، پژو پارس 154 میلیون تومان و سمند ال. ایکس 129 میلیون تومان قیمت دارند. در گروه سایپا نیز هر دستگاه پراید 131 به 76 میلیون تومان، تیبا صندوق‌دار 87 میلیون تومان، تیبا 2 به 95 میلیون تومان و ساینا 96.5 میلیون تومان قیمت خوردند. قیمت یاد شده مربوط به خودروهای سفید رنگ هستند که در مقایسه با هفته گذشته تغییری را نشان نمی‌دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала