ورشکستی «انقلاب شیل» در آمریکا

© Depositphotos.com / Mic1805ورشکستی «انقلاب شیل» در آمریکا
ورشکستی «انقلاب شیل» در آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک شرکت دیگر تولید نفت شیل در آمریکا تحت تأثیر کرونا، ورشکست شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «بلومبرگ»، یک شرکت دیگر تولید نفت شیل در آمریکا به دلیل کاهش قیمت مواد انرژی‌زا تحت تأثیر کرونا، ورشکست شد.

شرکت آمریکایی Chesapeake Energy Corp.، اعلام ورشکستی کرد و در دادگاه تگزاس اعلامیه درخواست حمایت در مقابل وام‌دهندگان را ارائه داد که مورد توجه شدید رسانه ها قرار گرفت. این شرکت اولین شرکتی بود که دست به «انقلاب شیل» زد و به برکت تلاش های این شرکت بود که آمریکا به برتری جهانی در بخش استخراج نفت و گاز رسید.

اسحاق جهانگیری - اسپوتنیک ایران
قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران

از سال 2015، بیش از 200  شرکت نفت و گاز آمریکا  که 130 میلیارد دلار وام دریافت کردند مرحله ورشکستگی را از سرگذراندند. در سال 2020 در زمان گسترش شدید ویروس کرونا، دست‌کم 20 شرکت تولید نفت ورشکست شدند.

مطابق با اطلاعات آژانس « مودی»، طی سال های 2024-2020، بخش نفت و گاز آمریکا باید حدود 90 میلیارد دلار بدهی  خود را بپردازد. اما در وضعیت کرونایی از کجا می توان این مبلغ را فراهم کرد؟

در ماه گذشته، آژانس بین المللی انرژیِ، در گزارش خود متذکر شد که مخارج تولید نفت شیل در سال 2020 میلادی در آمریکا در مقایسه با سال گذشته تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا به میزان 50 درصد کاهش یافته است.در سال جاری در آمریکا کاهش سرمایه گذاری در بخش انرژی  بیش از 25 درصد در مقایسه با سال 2019 عمدتا در بخش نفت و گاز خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала