چه محصولاتی روند پیری را افزایش می دهند؟

© Fotolia / Kreusچه محصولاتی روند پیری را افزایش می دهند؟
چه محصولاتی روند پیری را افزایش می دهند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
متخصص تغذیه مرکز مشاوره و تشخیصی بیان کرد، که برای جلوگیری از پیری زودرس کدام غذاها را باید در رژیم غذایی گنجانید.

به گزارش اسپوتنیک، تامارا پرونتسوا متخصص تغذیه مرکز مشاوره و تشخیصی "تغذیه سالم و ورزشی" از FIC نوتریشن و بیوتکنولوژی، گفت: برای جلوگیری از پیری زودرس کدام غذاها را باید در رژیم غذایی گنجانید.

گوشت قرمز یکی از عوامل بروز سرطان
 - اسپوتنیک ایران
گوشت قرمز یکی از عوامل بروز سرطان

این متخصص تغذیه به نام غذاهای مضر فرآوری شده حاوی حداقل پنج ماده افزودنی چون رنگ دهنده ها، طعم دهنده ها، مواد نگهدارنده، ضخیم کننده ها و موارد دیگر اشاره کرد.

این دسته شامل سوسیس، کالباس، کتلت فروشگاهی و سایر غذاهای آماده، شیرینی، دسر لبنیات، نوشتدنی های گازدار می باشد.

دانشمندان بر این باورند که با یک رژیم غذایی مطلوب، قسمت های انتهایی کروموزوم ها، تلومرهای مسئول پیری کاهش می یابد. طبق یک تئوری دیگر، پیری پوست و بدن به دلیل افزایش تعداد رادیکالهای آزاد در سلول ها رخ می دهد. آنها درد عملیات های سوخت و ساز ناشی از مواد پرکالری تشکیل می شوند.

پرونتسوا افزود: تاثیر غذاهای فرآوری شده می تواند کربوهیدرات های پیچیده را خنثی کند. آنها می توانند گلوکز اضافی را به هم وصل کرده و از این طریق قند خون را عادی کنند.

این متخصص تغذیه توصیه کرد: نان، غلات، ماکارونی و گندم در رژیم غذایی و همچنین خوردن حدود 400 گرم میوه و سبزیجات در روز استفاده گردد. نظارت بر کمیت و کیفیت پروتئین نیز به همان اندازه مهم است.

این دکتر افزود: کتلت، برگر، کالباس دودی یا سوسیس خام حاوی پروتئین به اندازه ای که چربی دارند حاوی مواد مغذی و پروتئین نیستند، بنابراین این محصولات بر خلاف ماهی، مرغ، گوشت بدون چربی، پنیر، لپه یا تخم مرغ، کمبود پروتئین را جبران نمی کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала