رسانه‌ها: انفجار اخیر در تهران می‌تواند مربوط به تولید موشک باشد

© Fotolia / Borna_Mirآغاز حذف قبوض کاغذی آب در چند شهر ایران
آغاز حذف قبوض کاغذی آب در چند شهر ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس داده‌های رسانه‌ها، انفجار جمعه شب در شرق تهران می‌تواند به سایت زیرزمینی تولید موشک مربوط باشد.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاري آسوشيتدپرس روز يكشنبه با استناد به داده های مرکز استراتژيک و بين المللي آمريكا گزارش داد: " انفجار گازی که در يك منطقه کوهستانی در شرق تهران در جمعه شب گذشته در نزدیکی محل كارخانه توليد موشك مخفی زير‌زمينی رخ داده است."

پیش از این، داود عبدی معاون وزیر دفاع ایران گفته بود که در شب 6 تیرماه، یک کانتینر گاز در نزدیکی پایگاه نظامی پارچین منفجر شد. او جزئیاتی ارائه نکرد و دلایل این حادثه را بیان نکرد.

نخستین تصاویر از انفجار مخازن گاز در شرق پایتخت ایران + ویدئو  - اسپوتنیک ایران
نخستین تصاویر از انفجار مخازن گاز در شرق پایتخت ایران + ویدئو

براساس گزارش آسوشیتدپرس، عکس های گرفته شده از ماهواره Sentinel-2 آژانس فضایی اروپا نشان می دهد که در 20 کیلومتری شرق تهران منطقه بزرگی از زمین سوخته ظاهر شده که یک هفته پیش در آنجا نبوده است. این انفجار در نزدیکی مجموعه ‌ای رخ داده است که بر اساس گفته کارشناسان مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی آمریکا، برای تولید موشک تأسیس شده است.

وزارت دفاع آمریکا پیشتر ادعا كرده بود كه ایران بزرگترین برنامه تولید تسلیحات زیرزمینی را در خاورمیانه دارد.

این خبرگزاری همچنین یادآوری می کند که پایگاه نظامی پارچین در نزدیکی تهران پیش از این توجه آژانس انرژی هسته ای را به خود جلب کرده بود. فرض بر این بود که ایران، حدود 20 سال پیش، آزمایشاتی را در قلمرو این پایگاه انجام داد كه می تواند در تولید سلاح های هسته ای مورد استفاده قرار گیرد. مقامات ایران به نوبه خود اظهار داشتند که آنها هرگز تلاش نکرده اند سلاح هسته ای بسازند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала