بایدن ترامپ را به خیانت به ارتش آمریکا متهم كرد

© REUTERS / JIM BOURGبایدن ترامپ را به خیانت به ارتش آمریکا متهم كرد
بایدن ترامپ را به خیانت به ارتش آمریکا متهم كرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جو بایدن معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا دونالد ترامپ را به خیانت به ارتش ایالات متحده متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، معاون رئیس جمهور پیشین ایالات متحده و به احتمال زیاد نامزد انتخابات ریاست جمهوری از حزب دموکرات، جو بایدن گفت که اگر مقاله ای نیویورک تایمز در مورد تماس‌های سیستم اطلاعاتی روسیه در پشتیبانی طالبان درست باشد، دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی، به ارتش آمریکا خیانت کرده است.

سفارت روسیه در واشنگتن از تهدیدها پس از مقاله نیویورک تایمز گفت - اسپوتنیک ایران
سفارت روسیه در واشنگتن از تهدیدها پس از مقاله نیویورک تایمز گفت

پیش از این، نیویورک تایمز با استناد به مقامات اطلاعاتی ناشناس در ایالات متحده، مقاله ای را منتشر کرد که ادعا شده بود که سازمان اطلاعات روسیه پاداش هایی را برای حمله به سربازان آمریکایی در افغانستان به وابسته به طالبان داده است. در این مورد هیچ مدرکی ارائه نشده است. سفارت روسیه در ایالات متحده خواستار آن شد كه مقامات این کشور به دلیل خبرهای دروغین درباره روسیه و افغانستان به تهدیدهایی که برای دیپلمات ها پیش می آید، پاسخگو باشند. وزارت امور خارجه روسیه همچنین این گزارش ها را جعلی خواند.

در ادامه جنبش رادیکال طالبان نیز ادعاها مبنی بر دریافت وجوهی از روسیه برای انجام حملات در افغانستان را تکذیب کرد. کاخ سفید یادداشت این روزنامه را نادرست خواند و ادعا کرد که سازمان اطلاعات چیزی به ترامپ گزارش نکرده است.

بایدن گفت: "من این را یک شوک وحشتناک می دانم که روز گذشته نیویورک تایمز گزارش داد. بر اساس این مطلب که نیویورک تایمز گزارش می دهد که اطلاعات آمریکایی به این نتیجه رسیده است که ارتش روسیه .... به این گروه افراطی در افغانستان برای قتل جایزه پیشنهاد داده است. برای کشتن سربازان ما ... اگر این مقاله روزنامه درست باشد و ترامپ ماه ها از این اطلاعات آگاه بوده است ... این خیانت به مقدس ترین خدمتی است که ارتش ما انجام می دهد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала