ایران: تحریم های آمریکا مانع دسترسی قربانیان شیمیایی به دارو می شود

© Sputnik / Ramil Sitdikovایران: تحریم های آمریکا مانع دسترسی قربانیان شیمیایی به دارو می شود
ایران: تحریم های آمریکا مانع دسترسی قربانیان شیمیایی به دارو می شود  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه ایران، تحریم های آمریکا را مانع بزرگی برای دسترسی قربانیان حملات شیمیایی به داروهای مورد نیازشان می داند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه ایران در صفحه توئیتری خود نوشت: "ایالات متحده امروز از طریق تحریم‌های غیرانسانی مانع صادرات داروی مورد نیاز برای قربانیان جنگ‌افزار شیمیایی، داروهای مورد نیاز سایر قربانیان و همچنین داروهای مورد نیاز برای سایر بیماران می‌شود."

این وزارتخانه پیشتر نیز در توئیتی به‌مناسبت سالگرد بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت نوشته بود: "33 سال از حمله شیمیایی به سردشت می‌گذرد. ما هرگز حمایت و همراهی آمریکا و اروپا از صدام را در این حمله وحشتناک فراموش نکرده و نخواهیم کرد. ما هرگز سکوت شورای امنیت را در این جنایت فجیع از یاد نبرده و نخواهیم برد. ما هرچه را که آن‌ها ویران کرده‌اند، دوباره می‌سازیم."

بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع‌ترین و وحشتناک‌ترین تهاجم شیمیایی‌ای بود که آثار و پیامدهای منفی زیادی به بار آورد. جمهوری اسلامی ایران این تهاجم را غیرانسانی اعلام کرد و شهر سردشت را نخستین شهر قربانی جنگ‌افزارهای شیمیایی در جهان بعد از بمباران هسته‌ای هیروشیما نامید. حمله شیمیایی هواپیماهای متجاوز رژیم بعث عراق به شهر سردشت، به شهادت 110 نفر و مجروح شدن 5000 تن انجامید و هنوز هم تعدادی از مردم سردشت با آثار و پیامدهای این بمباران دست به گریبان هستند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала