خبر دست داشتن سازمان اطلاعات روسیه در قتل های سفارشی در افغانستان جعلی است

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر خبر دست داشتن سازمان اطلاعات روسیه در قتل های سفارشی در افغانستان جعلی است
خبر دست داشتن سازمان اطلاعات روسیه در قتل های سفارشی در افغانستان جعلی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه خبر مبنی بر گویا دست داشتن سازمان اطلاعات نظامی روسیه در قتل های سفارشی سربازان آمریکایی در افغانستان را جعلی و دروغ خواند.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به خبرنگاران گفت : "ما به خبرهای جعلی منتشره توسط رسانه ها ی مرتبط با چامعه اطلاعاتی آمریكا در خصوص گویا دست داشتن سازمان اطلاعات نظامی روسیه در قتل های سفارشی سربازان آمریکایی در افغانستان ، توجه نشان دادیم. این کار مبتدیانه به وضوح نشان دهنده توانایی فكری اندک تبلیغات چی های سازمان اطلاعات آمریكا است كه به جای ابداع چیز قابل اعتماد تر مجبورند چنین مزخرفاتی را سر هم بندی کنند... اما از سازمان اطلاعاتی که جنگ 20 ساله در افغانستان را با شکست مواجه کرد ، چه چیز دیگری را می توان انتظار داشت. "

جان بولتون مشاور سابق رئیس جمهور آمریکا در امنیت ملی - اسپوتنیک ایران
مقام بلندپایه سابق کاخ سفید برای اولین بار به شکست آمریکا در جنگ افغانستان اعتراف کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود:"اگر ما درباره حقایق و عموماً واقعیت های مورد قبول همگان صحبت کنیم ، باید بگوئیم مدتهاست که در افغانستان راز پنهان نیست  که اعضای جامعه اطلاعاتی آمریکا در قاچاق مواد مخدر ، پرداخت وجوه نقدی به شبه نظامیان برای عبور کاروان های حمل و نقل ، باج گیری برای عقد قراردادهای جهت اجرای پروژه های مختلفی هستند به حساب مالیات دهندگان آمریکایی ، دست دارند و در صورت تمایل می توانید لیست اقدامات آنها را ادامه داد" .

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در پایان گفت:" شاید سازمان اطلاعات آمریكا خوشش نمی آید که دیپلمات های ما و آنها به طور مشترک در  راه اندازی مذاكرات صلح میان كابل و طالبان نقش داشته باشند ؟! . تمایل  آنها که نمی خواهد در آمد های غیر قانونی خود را از دست بدهند".

پیشتر سفارت روسیه در واشنگتن در توئیتر خود مقاله روزنامه نیویورک تایمز درباره ادعای حمایت مالی مسکو از شبه نظامیان طالبان در افغانستان را ای جعلی خواند و خواستار آن شد که مقامات آمریکایی به طور مناسب به تهدیدهایی که دیپلمات ها به دلیل اخبار دروغ دریافت می کنند، پاسخ دهند.

پیش از این، نیویورک تایمز با استناد به منابع در سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده، مقاله ای را منتشر کرد که ادعا شده بود که سازمان‌های اطلاعاتی نظامی روسیه پاداش های را برای طالبان جهت حمله به سربازان آمریکایی در افغانستان تعیین کرده بودند. این نشریه هیچ مدرکی ارائه نکرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала