سفارت روسیه در واشنگتن از تهدیدها پس از مقاله نیویورک تایمز گفت

© AFP 2023 / Shawn Thewسفارت روسیه در واشنگتن از تهدیدها پس از مقاله نیویورک تایمز گفت
سفارت روسیه در واشنگتن از تهدیدها پس از مقاله نیویورک تایمز گفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفارت روسیه در واشنگتن اعلام کرده که پس از مقاله نیویورک تایمز در مورد طالبان، تهدیدهایی دریافت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، سفارت روسیه در واشنگتن در توئیتر خود مقاله روزنامه نیویورک تایمز درباره ادعای حمایت مالی مسکو از شبه نظامیان طالبان در افغانستان را ای جعلی خواند و خواستار آن شد که مقامات آمریکایی به طور مناسب به تهدیدهایی که دیپلمات ها به دلیل اخبار دروغ دریافت می کنند، پاسخ دهند.

پیش از این، نیویورک تایمز با استناد به منابع در سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده، مقاله ای را منتشر کرد که ادعا شده بود که سازمان‌های اطلاعاتی نظامی روسیه پاداش های را برای طالبان جهت حمله به سربازان آمریکایی در افغانستان تعیین کرده بودند. این نشریه هیچ مدرکی ارائه نکرد.

سفارت روسیه خطاب به نیویورک تایمز گفت: "ساخت اخبار جعلی تهدید کننده زندگی را متوقف کنید." 

دیپلمات ها همچنین از مقامات آمریكا خواستند كه "اقدامات برای تأمین و تحقق تعهدات بین المللی خود تحت كنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک سال 1961 را انجام دهند." به عنوان شواهد، سفارت تصاویری از تهدیدهای مربوط به كارمندان خود توسط یك كاربر توییتر ارسال شده پس از انتشار این مقاله را ضمیمه كرد.

پیش از این، جمهوری خواهان در کنگره ایالات متحده گزارشی را منتشر کردند که در آن آنها روسیه را به حمایت از طالبان متهم کردند و خواستار تحریم های شدیدتر علیه مسکو شدند.

سفارت روسیه در افغانستان پیشتر بارها گزارش های مربوط به کمک روسیه به طالبان را تکذیب کرده بود و آنها را اقدامات مهندسی شده برای بی اعتبار کردن نگرش سازنده مسکو در ساختن یک افغانستان صلح آمیز و پایدار دانسته بود. "

ایالات متحده در سال 2001 یک عملیات نظامی علیه طالبان را آغاز کرد. در واشنگتن این مسئله به اینگونه توضیح داده شد که طالبان به شبه نظامیان القاعده، که حملات 11 سپتامبر را انجام داده بودند، پناه می دهد. طالبان سرنگون شد، در افغانستان سیاستمداران وفادار به آمریکا به قدرت رسیدند که طالبان با آنها درگیری مسلحانه را آغاز کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала