پیشنهاد مرکل به اروپائیان: درباره دنیای بدون رهبری آمریکا فکر کنیم!

© Sputnik / Сергей Гунеев /  مراجعه به بانک تصاویر پیشنهاد مرکل به اروپائیان: درباره دنیای بدون رهبری آمریکا فکر کنیم!
پیشنهاد مرکل به اروپائیان: درباره دنیای بدون رهبری آمریکا فکر کنیم! - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آنگلا مرکل صدراعظم آلمان اعلام کرد کشورهای اروپایی باید بطور جدی در مورد یک واقعیت جدید فکر کنند و ان اینکه ممکن است ایالات متحده دیگر به دنبال رهبری جهانی نباشد.

به گزارش اسپوتنیک، مرکل در مصاحبه با تعدادی از نشریات اروپایی از جمله روزنامه گاردین گفت: "ما با درک خاصی بزرگ شدیم که طبق آن ایالات متحده می خواهد قدرت جهانی باشد. اگر اکنون ایالات متحده با اراده خود بخواهد از اجرای این نقش دست بردارد ، ما باید به طور جدی در مورد این موضوع فکر کنیم."

آمریکا ارتش خود را از آلمان به لهستان می برد
 - اسپوتنیک ایران
آمریکا بخشی از ارتش خود را از آلمان به لهستان می برد

صدراعظم آلمان اظهار داشت سربازان آمریكایی در آلمان نه تنها از كشورهای اروپایی ناتو ، بلكه از منافع واشنگتن نیز محافظت می كنند و قول داد به تقویت توانایی های نظامی آلمان ادامه دهد.

مرکل افزود که دلایل وزینی برای متعهد ماندن به ناتو و "چتر هسته ای مشترک" وجود دارد. مرکل گفت: "اما ، مطمئناً اروپا باید در مقایسه با دوره جنگ سرد مسئولیت بیشتری را بر دوش بگیرد.

پیش از این نیز صدراعظم آلمان ایالات متحده را مورد انتقاد قرار داده بود. وی از جمله در سپتامبر سال گذشته گفت که اروپا باید خود را در مورد امنیت خود بیندیشد ، زیرا ایالات متحده مانند گذشته در جنگ سرد  از آن محافظت نخواهد کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا پیشتر قول داده بود كه تعداد سربازان آمریكایی در آلمان را از 34.5 هزار نفر به 25 هزار نفر كاهش دهد ، زیرا برلین پرداختهای خود به ناتو را به تأخیر انداخته است. ترامپ همچنین این سؤال را مطرح کرد که چرا آمریکا در شرایط  خرید گاز روسیه توسط برلین  باید برای دفاع از آلمان  در مقابل روسیه پول خرج کند.

لهستان اظهار داشته است  كه آماده تأمین مالی حضور نیروهای آمریكایی در قلمرو خود است و پیشنهاد كرد كه آمریكا یک لشکر زرهی خود را بطور دائمی در این کشور مستقر كند و تامین هزینه‌های این کار  به میزان حدود 1.5 تا 2 میلیارد دلار را برعهده خود گرفته است. علاوه بر این ، این پیشنهاد به صورت دوجانبه در خارج از ناتو مطرح شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала