پاسخ ترکیه به اعتراض عراق

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر پاسخ ترکیه به اعتراض عراق
پاسخ ترکیه به اعتراض عراق   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه ترکیه به موضع بغداد در محکوم کردن نقض تمامیت ارضی و حریم هوایی خود و همچنین اعتراض به کشته شدن غیرنظامیان در حمله جنگنده‌های ترکیه به شمال عراق، واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم ، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه گفت آنکارا از عراق انتظار دارد در مقابله با سازمان تروریستی «‌پ‌ک‌ک/ی‌پ‌گ» به ترکیه کمک کند.

روزنامه «ینی شفق» ترکیه گزارش داد «حامی آکسوی» در واکنش به بیانیه سخنگوی رییس‌جمهور عراق درباره کشته شدن غیرنظامیان در نتیجه عملیات‌های «چنگال ببر» و «پنجه عقاب» آنکارا در شمال عراق، این سخنان را بیان کرد.

آکسوی اعتراض مقامات عراق را بی‌اساس خوانده و مدعی شد این اظهارات از سوی پ‌ک‌ک/ی‌پ‌گ و حامیانشان سرچشمه می‌گیرد تا مبارزه ترکیه علیه تروریسم را بدنام کنند. او همچنین مدعی شد مقامات عراق نباید بازیچه آنچه «تبلیغات سیاه تروریست‌ها» خواند، شوند.

عربستان - اسپوتنیک ایران
واکنش عربستان به بمباران مناطقی در عراق توسط ترکیه و ایران

او در بیانیه‌ای گفت: ما توجه زیادی به امنیت غیرنظامیان در همه مراحل برنامه‌ریزی و اجرای عملیات‌هایمان داریم. این چیزی است که مقامات عراق هم از آن آگاه هستند. سوابق نیروهای شجاع ما در این خصوص روشن است. با توجه به این مسئله، مایلیم یک بار دیگر انتظارات خود را از جمله همکاری و عمل هماهنگ در مقابله با سازمان تروریستی پ‌ک‌ک/ی‌پ‌گ که همچنین تهدیدی برای ثبات، امنیت و تمامیت ارضی عراق محسوب می‌شود، اعلام کنیم.

ترکیه از تاریخ ۱۷ ژوئن گذشته عملیات موسوم به چنگال ببر را علیه عناصر پ‌ک‌ک در شمال عراق آغاز کرد و دولت عراق نیز بارها ترکیه را به نقض تمامیت ارضی و حریم هوایی خود متهم و آن را محکوم کرده است.

دو روز پیش حمله یک جنگنده که هنوز هویت آن مشخص نیست، به منطقه «کانه ماسی» در استان سلیمانیه عراق، سه کشته و چند زخمی در پی داشت و منابع غیر رسمی اعلام کردند که این جنگنده متعلق به ارتش ترکیه بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала