ماجرای تیراندازی گارد ساحلی عربستان به سوی صیادان ایرانی به کجا رسید؟

© Sputnik / Vladimir Fedorenkoماجرای تیراندازی گارد ساحلی عربستان به سوی صیادان ایرانی به کجا رسید؟
ماجرای تیراندازی گارد ساحلی عربستان به سوی صیادان ایرانی به کجا رسید؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صبح امروز شناور حامل صیادان بندر رستمی شهرستان تنگستان وارد لنگرگاه این بندر شده و همگی سرنشینان این شناور سالم و هیچکدام زخمی نشده‌اند.

به گزارش  اسپوتنیک، مدیر روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: صیادان بندر رستمی این شهرستان در حادثه تیراندازی نیروهای گارد ساحلی کشور عربستان سعودی آسیبی ندیدند.

اردشیر یاراحمدی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این صیادان روز یکشنبه هفته گذشته (یکم تیرماه) با مجوز صید ۱۰ روزه از بندر رستمی شهرستان تنگستان برای کسب روزی عازم سفر دریا شدن و تورهای خود را در خلیج فارس گستردند. 

سردار دهقان: بدون هیچ پیش شرطی با عربستان مذاکره می کنیم - اسپوتنیک ایران
سردار دهقان: بدون هیچ پیش شرطی آماده مذاکره با عربستان هستیم

وی بیان کرد: با توجه به ضعف صیدگاه‌های استان بیشتر صیادان برای ماهیگیری  مجبور هستند مسیرهای طولانی را طی کنند تا به صیدگاه مناسب برسند اما در برخی موارد به دلیل جریان شدید آب ممکن است به اشتباه به سمت آب‌های مرزی کشورهای همسایه کشیده ‌شوند که این امر همواره آنان را با مشکلاتی روبرو کرده‌است.

یاراحمدی اضافه کرد: تورهای صیادی این شناور صیادی نیز که در آب‌های داخلی پهن شده بود به دلیل جریان شدید و با جزر دریا به سمت آب‌های مرزی کشور عربستان سعودی حرکت کرده و صیادان برای جمع‌آوری آنها بناچار به سمت مرز آبی مشترک ایران با کشور عربستان رفته بودند که نیروهای گارد ساحلی این کشور نیز با مشاهده آنها اقدام به تیراندازی کرده بودند.

وی ادامه داد: در جریان  تیراندازی گارد ساحلی کشور عربستان به سمت این شناور صیادی استان بوشهر که روز چهارشنبه هفته گذشته ( چهارم تیرماه ) رخ داد به سرنشینان این شناور صیادی آسیبی نرسید و آنها روز پنجشنبه هفته گذشته (پنجم تیرماه جاری) به سلامت به آب‌های سرزمین ایران بازگشتند.

یاراحمدی افزود: براساس گزارش‌های دریافتی صبح امروز (شنبه 7 تیر 99) شناور حامل صیادان بندر رستمی شهرستان تنگستان وارد لنگرگاه این بندر شده و همگی سرنشینان این شناور سالم و هیچکدام زخمی نشده‌اند.

وی تاکید کرد: صیادان در هنگام صیادی ملزم به رعایت قوانین هستند و باید مراقب باشند که به صورت ناخواسته وارد آب‌های مرزی کشورهای همسایه نشوند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала