صحبت‌های تلخ دختر معلول و گلایه از مردم +ویدئو

© Flickr / Ed Yourdonتشدید مشکلات معلولان ایران به دنبال افزایش قیمت بنزین
تشدید مشکلات معلولان ایران به دنبال افزایش قیمت بنزین  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
درد و دل و گلایه‌های یک دختر معلول از برخوردهای آزاردهنده جامعه با آنان واکنش‌های انتقادی کاربران در صفحات اجتماعی را به دنبال داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، ویدئویی کوتاه از گلایه‌های دختر جوان معلول در فضای مجازی منتشر شده است که در این ویدئو او در گفتگویی از برخوردهای آزاردهنده و زبان تلخ مردمی صحبت می‌کند. او عنوان کرده است که گروهی از مردم افراد معلول با نقص جسمی را در جامعه نمی‌پذیرند و بی‌رحمانه امید و انگیزه‌ی زندگی را از آنان می‌گیرند. این صحبت‌های تکان‌دهنده، کاربران فضای مجازی را متاثر کرده و به تندی از بی‌‌توجهی و سهل‌انگاری مسئولین به مسائل و نیازهای افراد انتقاد کردند.

View this post on Instagram

A post shared by کمپین معلولان (@dscampaign) on

کاربران بسیاری ضمن تعجب از برخوردهای برخی افراد و نگاه‌های سنگین آنان به معلولین عنوان می‌کنند بسیار جای تاسف دارد که در جامعه ایران علاوه بر اینکه به نیازهای معلولین جسمی بی‌توجهی می‌شود، از نظر روحی آنان را نیز تضعیف می‌کنند و این در حالی‌ست که باید با ایجاد شغل مناسب با توانایی‌های این افراد به آنان روحیه دهند.

View this post on Instagram

A post shared by saidrakhshan96 (@saidrakhshan96) on

گروهی از کاربران نیز ضمن تحسین این دختر جوان که با وجود بی‌رحمی‌ها و بی‌توجه‌ها همچنان برای رسیدن به خواسته‌‌هایش تلاش می‌کند و قوی‌تر از پیش گام بر‌می‌دارد، از او به دلیل ناراحتی‌ها و دلزدگی‌های پیش آمده عذرخواهی می‌کنند و با ذکر نمونه‌هایی از این رفتارها معتقدند کم نیستند افرادی که نگاه تحقیرآمیز به افراد معلول دارد و آنان را از جامعه طرد می‌کنند.

کاربران با نظرات متفاوت معتقدند هیچ چیزی دلیل برتری انسان‌ها بر یکدیگر نیستند و همگی موظف هستیم برای بالا بردن کیفیت زندگی به هم کمک کنیم و با حمایت از یکدیگر برای پیشرفت خود و کشورمان تلاش کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала