زوایای پنهان ویروس کرونا

اشتراک
دانشمندان طیف گسترده ای از مشکلات ناشی از ویروس کرونا را گزارش کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، دانشمندان طیف گسترده ای از مشکلات ناشی از ویروس کرونا را گزارش کرده اند که می تواند سالها بر روی بیماران تأثیر بگذارد.

تدروس آدهانوم رئيس سازمان بهداشت جهانی - اسپوتنیک ایران
هشدار سازمان بهداشت از اثرات طولانی مدت ویروس کرونا

بر این اساس، علاوه بر مشکلات تنفسی، ویروس کرونا روی بسیاری از سیستم‌های اندامی اثر می گذارد، در بعضی موارد باعث آسیب فاجعه بار می شود. "ما فکر کردیم که این ویروس فقط تنفس را درگیر می‌کند. اما معلوم شد که این بیماری بر لوزالمعده، قلب، کبد، مغز، کلیه ها و سایر اندام ها تأثیر می گذارد. "

دانشمندان خاطرنشان كردند كه ویروس کرونا می تواند منجر به اختلال در انعقاد خون شود كه می تواند منجر به سکته مغزی شود، التهاب شدید كه بر بسیاری از سیستم های بدن تأثیر می گذارد. این ویروس همچنین می تواند باعث عوارض عصبی شود که از سردرد، سرگیجه و از بین رفتن طعم یا بو به تشنج و سردرگمی می رسد.

پیش از این، یک متخصص بیماریهای عفونی آمریکایی، کارشناس ارشد تیم مبارزه با COVID-19، دکتر آنتونی فائوچی، اظهار داشت که علائم بیماری ویروس کرونا بی مانند هستند. وی خاطرنشان کرد: " وی تاکنون ندیده بود که با یک ویروس، از 20 تا 40 درصد از افراد آلوده علامتی نداشته باشند. به گفته وی، این تنها یکی از مشاهدات گیج کننده است که با در ارتباط با ویروس کرونا وجود دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала