هفت سال زندان برای فرد مظنون به جاسوسی برای ایران در دانمارک

© Fotolia / Сmfotoworksهفت سال زندان برای فرد مظنون به جاسوسی برای ایران در دانمارک
هفت سال زندان برای فرد مظنون به جاسوسی برای ایران در دانمارک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دادگاهی در دانمارک یک تبعه نروژی ایرانی الاصل را به جاسوسی برای ایران متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دادگاه شهر راسکیله دانمارک روز جمعه یک تبعه ۴۰ ساله نروژی ایرانی الاصل که در اکتبر سال ۲۰۱۸ بازداشت شده بود را به اتهام کمک به وزارت اطلاعات ایران در یک حمله برنامه ریزی شده در دانمارک به هفت سال زندان محکوم کرد. با توجه به کیفرخواست این فرد اطلاعات مربوط برای آماده سازی قتل یک عضو از جنبش مبارزه عربی برای آزادی اهواز را ارائه نموده است.

احضار سفیر عربستان در دانمارک به دلیل حمایت ریاض از عناصر تروریستی در ایران - اسپوتنیک ایران
احضار سفیر عربستان در دانمارک به دلیل حمایت ریاض از عناصر تروریستی در ایران

در تصمیم دادگاه آمده است که دادگاه راسکیله تبعه ۴۰ ساله نروژی ایرانی الاصل را در جاسوسی برای سرویس‌های اطلاعاتی ایران و کمک به سازماندهی ترور متهم می‌داند. اتهام فرد متهم در جمع آوری اطلاعات در مورد پناهنده ایرانی و انتقال آن به فردی که در ارتباط با سازمان اطلاعاتی ایران است، به منظور سازماندهی حذف فیزیکی یک پناهنده ایرانی در شهر رینگستد اثبات شده است.

با توجه به بررسی‌ها مطابق با دستورالعمل‌های سرویس اطلاعاتی ایران این مرد منزل فرد را با تهیه عکس و فیلم تحت نظر داشته است. با قرار گرفتن پلیس در جریان این توطئه، این حمله صورت نپذیرفت.

پلیس دانمارک همچنین سه نفر از اعضای جنبش مبارزه عربی برای آزادی اهواز را به جاسوسی برای سرویس‌های  اطلاعاتی عربستان سعودی و همچنین تامین مالی و حمایت از تروریسم در ایران متهم کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала