انتقاد از نخست وزیر پاکستان به خاطر ارتقای مقام بن لادن تا سطح شهید

© AFP 2023 / Asif Hassanانتقاد از نخست وزیر پاکستان به خاطر ارتقای مقام بن لادن تا سطح شهید
انتقاد از نخست وزیر پاکستان به خاطر ارتقای مقام بن لادن تا سطح  شهید  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جناح مخالف در پاکستان از عمران خان ، نخست وزیر این کشور انتقاد کرد که اظهار داشته اسامه بن لادن، رهبر شبکه تروریستی القاعده (ممنوع در روسیه) همچون یک شهید کشته شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه محلی Dawn ، روز پنجشنبه نخست وزیر پاکستان  درسخنرانی خود در پارلمان  به روابط با ایالات متحده پرداخته و گفت كه آمریكایی ها "به ابوت آباد آمده و شهید اسامه بن لادن را کشتند."

بن لادن - اسپوتنیک ایران
چرا بن لادن قصد کشتن اوباما را داشت؟

خواجه آصف ، یکی از رهبران حزب مسلم لیگ پاکستان گفت: "عمران خان اسامه بن لادن را شهید خواند. بن لادن تروریسم را به سرزمین ما آورد ، آیا او یک تروریست حرفه ای بود اما نخست وزیر او را شهید نامید."

بیوالوال بوتو ـ زرداری ، رئیس حزب مردم پاکستان به نوبه خود اظهار داشت که اظهارات نخست وزیر مطابق با سیاست وی در راستای جلب تندروهای ستیزه جو است.

شهباز جیل ، دستیار رئیس دولت پاکستان نیز به این بحث پیوست.وی در توییتر نوشت: "در مورد سخنان نخست وزیر در مجلس ملی: همانطور که توضیح داده شده  وی دو بار از کلمه" کشته شده "در رابطه با بن لادن استفاده کرده اما در داخل و خارج از کشور بطور بی اساس تلاش می شود سخنانش را به شکل دیگری تفسیر کنند".

اسامه بن لادن سرکرده سازمان تروریستی القاعده بود که مسئولیت حملات 11 سپتامبر 2001 در ایالات متحده را بر عهده گرفت. بن لادن در جریان حمله ضد تروریستی ایالات متحده به پاکستان در سال 2011 نابود شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала