استقرار مجدد نیروهای مسلح هند و چین در مرز دو کشور

© AP Photo / Manish Swarupاستقرار مجدد نیروهای مسلح هند و چین در مرز دو کشور
استقرار مجدد نیروهای مسلح هند و چین در مرز دو کشور  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هند مراقب مستقر شدن سربازان چینی در شرق شهر لداخ بوده و و همچنین یگان های نظامی بیشتری را در آنجا مستقر می کند.

به گزارش اسپوتنیک، این خبر را روزنامه تایمز هند با استناد به منابع نظامی در دهلی نو اطلاع داده است.

خاطرنشان می شود که سه لشکر پیاده نظام هند به مرز این کشور با چین اعزام شده اند و تعداد هر یک از آنها به 10تا 12 هزار سرباز می رسد. علاوه بر این ، تانک ها و توپخانه ها در مرز دو کشور مستقر شدنه  و جنگنده های نیروی هوایی هند به طور مرتب در حال گشت زنی در  منطقه هستند .

وابسته نظامی چین جزئیاتی از درگیری مرزی با هند را فاش کرد - اسپوتنیک ایران
وابسته نظامی چین جزئیاتی از درگیری مرزی با هند را فاش کرد

منابع نظامی ادعا می کنند دهلی نو در تلاش است به این شکل از "ادامه حمله پکن" در منطقه دپسنگ برژ جلوگیری کند. به گفته آنها ، پیش از این ارتش چین یک دو لشکر  در لاداخ مستقر کرده بود. سربازان چینی همچنین در حال ایجاد اردوگاه جدید و پاسگاه های در دره رودخانه گالوان هستند.

23 ژوئن ، هند و چین توافق کرده بودند که تدابیری را برای کاهش تنش در منطقه مرزی مورد مناقشه در لداخ اتخاذ کنند. این امر پس از اتفاق 16 ژوئن در منطقه  رخ داد که طی ان ده ها سرباز ارتش هند در طی تیراندازی جان باختند. نمایندگان دهلی نو معتقدند که این حادثه در نتیجه تلاش طرف چینی برای تغییر یک جانبه وضع موجود صورت گرفت. علاوه بر این ، رسانه های هندی از زخمی شدن  43 چینی خبر داده بودند.

اکنون مرز بین دو کشور پرجمعیت جهان - هند و چین - یک خط مشروط است بنام "MacMagon " (به نام وزیر امور خارجه هند بریتانیا که این مرز را در سال 1914 پیشنهاد کرد). هند و دولت دالایی لاما (رهبر تبت) این مرز را به رسمیت شناخته اند اما چین طوری که در یک یادداشت رسمی دیپلماتیک در سال 1959 اعلام شد، با آن موافق نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала