واکنش ایران به وقوع درگیری در مرز مشترک با ترکیه

© Photo / The Ministry of Foreign Affairs of Iranسید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
موسوی حمله تروريست‌ها به نيروهای مرزبانی و نظامی كه منجر به شهادت آنان در ايران و تركيه شد را، محكوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با انتشار بیانیه‌ای در پایگاه اینترنتی این وزارت‌خانه حمله تروريست‌ها به نيروهای مرزبانی و نظامی كه منجر به شهادت آنان در ايران و تركيه شد را، محكوم کرد.

وی در خصوص در گیری رخ داده در نزدیکی مرزهای مشترک ایران و ترکیه گفت:« تردد عناصر تروريستی بين دو كشور و حمله تروريست‌ها به نيروهای مرزبانی و نظامی كه منجر به شهادت آنان در ايران و تركيه می‌شود، را محكوم می کنیم.

احضار سفیر عربستان در دانمارک به دلیل حمایت ریاض از عناصر تروریستی در ایران - اسپوتنیک ایران
احضار سفیر عربستان در دانمارک به دلیل حمایت ریاض از عناصر تروریستی در ایران

بر اساس اخبار منتشره در رسانه های ترکیه در شامگاه سه شنبه سوم تيرماه ميان عناصر گروهک‌های تروريستی و نيروهای نظامی تركيه در نزديكی مرز مشترک ايران و تركيه درگيری مسلحانه رخ داده که در اثر آن دو نيروی مرزبانی تركيه مجروح شدند که طبق اخبار منابع ترکیه‌ای يكی از آن‌ها بر اثر جراحات وارده درگذشته است.

به استناد مرزبانی استان آذربایجان غربی در اثر این درگيری، یک گلوله خمپاره به داخل خاک ايران اصابت کرده که خوشبختانه تلفات انسانی در بر نداشته است. ابعاد مختلف این حادثه توسط مسئولان مرزی دوکشور در دست بررسی است.

همانطور كه بارها بيان كرده‌ايم مبارزه با تروريسم باید يک اقدام جهانی باشد و ضروری است همه كشورها به اين امر متعهد باشند و تا زمانی كه حمايت هاي برخی كشورها از اين تروريست‌ها ادامه داشته باشد متاسفانه شاهد جنايت‌های آنان هستيم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала